کد خبر: 279780
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
مدیر کل کانون برنامه های تابستانی مراکز را تشریح کرد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه های تابستانی مراکز کانون را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، مدیر کل کانون این استان در یک مصاحبه تلوزیونی برنامه های تابستانی کانون را که برای بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش بینی شده است، تشریح و تبیین نمود.

 منیر صادقی با بیان اینکه کارگاه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۴قالب مستمر، دوره ای ، تخصصی و مهارتی پذیرای کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان خواهد بود، افزود: مراکز کانون در طی سال و به صورت ویژه در تابستان با برگزاری کارگاه های متعدد فرهنگی، هنری ، ادبی و علمی پذیرای کودکان و نوجوانان هستند.

وی خاطر نشان نمود: نمایش خلاق، روخوانی کتاب، شعرخوانی، سرود، نمایش و نقد فیلم، نوشتن خلاق، پویا نمایی، عکاسی، سفالگری، نقاشی، خوشنویسی و ... از جمله کارگاه هایی هستند که بصورت مستمر ویژه اعضای کانون و به شکل رایگان برگزار می شود.

صادقی با اشاره به کارگاه های دوره ای ویژه تابستان گفت: در فصل تابستان تنوع کلاس های کانون در بخش های مختلف بیش از قبل می باشد و بنا بر ابلاغ آیین نامه  معاونت فرهنگی کانون این کارگاه ها بر اساس نیاز کودکان و نوجونان و همچنین به فراخور شرایط اقلیمی در مراکز کانون به صورت دوره ای برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه آشنایی با قرآن، مهارت های خواندن،پرورش خلاقیت،تفکر و پژوهش و نجوم از جمله فعالیت های کارگاه های ویژه تابستان است، خاطر نشان کرد: نقاشی، عکاسی، نمایش عروسکی، تئاتر و بازیگری و سفالگری  از جمله کارگاه های واحد هنری در فصل تابستان است.

وی ادامه داد: واحد ادبی هم در فصل تابستان با برگزاری کارگاه هایی مثل پرورش خلاقیت ادبی،آشنایی با متون کهن و کارگاه شعر و داستان پذیرای کودکان و نوجونان علاقه مند به این حوزه خواهد بود.

به گفته تمام مراکز ثابت و سیار کانون جهت غنی سازی اوقات فراغت شهری و روستایی آماده خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان استان در ایام تابستان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی گفت: برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با توجه به نیازهای آنان و بارویکرد تربیت آینده سازانی فکور، متدین و مبادی آداب ایرانی- اسلامی برگزار می شود.

صادقی افزود: با توجه به گسترش دامنه فعالیت های کانون در استان پیش بینی می شود در سال جاری با فراهم کردن بسترهای مناسب، تعداد شرکت کنندگان در برنامه های اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یابد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان خراسان شمالی با۷ مرکز ثابت،۲کتابخانه سیار شهری و ۵ کتابخانه سیار روستایی با هدف کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان استان برنامه های متنوعی را در طی ایام سال برگزار می کند که همواره مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =