آیین آغازین مهرواره بومی و محلی در کانون فومن

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فومن درنخستین روز برگزاری مهرواره بومی و محلی پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایی شد که به‌منظور پاس‌داشت میراث پیشینیان و به رخ‌کشیدن داشته‌های فرهنگی خود گردهم‌آمدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نخستین روز برگزاری مهرواره بومی و محلی کانون گیلان درحالی سپری‌شد که حاضران ضمن همراهی با فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری این مجموعه‌ی فرهنگی که با نگاهی ویژه به حفظ میراث فرهنگی صورت‌گرفت، رخ‌نمایی آثار مربیان و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون استان را به تماشا نشستند.

طی برگزاری این آیین که حضور امام جمعه، نماینده مردم فومن درمجلس شورای اسلامی، فرماندار و هم‌چنین جمعی از مسوولان این شهرستان را درپی‌داشت، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به اجرای سرودهای محلی، برگزاری مسابقه‌ی طناب‌کشی و اجرای نمایش‌های آیینی پرداختند که با مولودی‌خوانی عضو ارشد این مرکز فرهنگی هنری همراه‌شد.

درهمین‌حال، هنرنمایی همکار مرکز فرهنگی هنری فومن در به تصویرکشیدن بازی محلی«چوب‌پا» وهم‌چنین پخت نان‌ها و شیرینی‌های محلی در این آیین، جلوه‌ای دیگرداشت و دراین میان نیز عضو برگزیده کارگاه‌های فن بیان و سخنوری کانون این شهرستان به اجرای برنامه‌ پرداخت.

برپایه این گزارش، اجرای مسابقه‌ی حضوری، اهدای جایزه به حاضران و هم‌چنین عرضه‌ی انواع شیرینی و غذاهای محلی که با همراهی مربیان، اعضا و خانواده‌ها صورت‌گرفت، ازدیگربرنامه‌های این مراسم بود که هم‌زمان با هفته دولت برگزارشد.

گفتنی است، مهرواره بومی و محلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان درسایه همراهی فرمانداری و شهرداری فومن و ارایه‌ی آثار از سوی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری سراسر استان  در سه بخش «بازی‌های محلی»، «غذاهای محلی» و « صنایع دستی، گردش‌گری و آداب  و رسوم»، از سوم شهریور ماه ۱۳۹۷ درمرکز فرهنگی هنری شهرستان فومن، واقع در پارک امام(ره) این شهرستان آغازشده و تا هفتم ماه جاری پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهدبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =