پلی به گذشته با گذر از غرفه موزه تاریخ

تلاش برای حفظ دست‌آوردهای فرهنگی، تاریخی و ‌اسلامی از مهم‌ترین اهداف «موزه تاریخ» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در نمایشگاه هفته ملی کودک نیز حضور دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمیدرضا رضایی کارشناس موزه تاریخ درباره فعالیت‌های این غرفه گفت: یکی از مراکز ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موزه تاریخ است که هدف اصلی آن حفظ دست‌آوردهای فرهنگی، تاریخی و اسلامی و ترغیب کودکان به مطالعه در این حوزه است.

رضایی با بیان این‌که موزه تاریخ فعالیت خود را از سال ۶۵ آغاز کرد و در سال ۸۱ بازسازی شد، اضافه کرد: غرفه این موزه در نمایشگاه هفته ملی کودک شامل تونل زمان و راهروی تاریخ است که مسیر زندگی انسان‌ها را از غارنشینی تا عصر فضا نشان می‌دهد.

به گفته این کارشناس علم تاریخ؛ در غرفه گذر از تاریخ، کودکان با فضای قدیم شهرهای ایران آشنا می‌شوند و شاید همین عوامل باعث استقبال خوب مخاطبان از غرفه بود.

گفتنی است که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =