معرفی نمونه‌ای از یک کتاب‌خانه کانون در هفته ملی کودک

مهم‌ترین هدف کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرورش خلاقیت و آشناکردن کودکان با کتاب است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خاطره محمدی درباره فعالیت‌های غرفه کتاب و کتاب‌خوانی در نمایشگاه هفته ملی کودک گفت: اقدام‌های ما از فعالیت‌های فرهنگی کانون سرچشمه می‌گیرد. در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر خواندن کتاب، فعالیت‌هایی نظیر شعرخوانی، خوش‌نویسی، سفال‌گری و... انجام می‌شود.

او  با بیان این نکته که غرفه کتابخانه نماد مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور است، اضافه کرد: در این غرفه کارت‌هایی به گردن بچه‌ها انداخته می‌شود و آن‌ها باید کلمات هم معنی و متضاد را پیدا کنند.

مسئول غرفه کتاب‌خانه گفت: آشنایی با خط بریل، زبان اشاره و نمایش‌نامه‌خوانی نوجوانان از دیگر فعالیت‌های این غرفه است. در این غرفه تصاویری وجود دارد که کودکان با توجه به آن‌ها و با خلاقیت خود قصه‌گویی می‌کنند.

نیلوفر حیدری دیگر مربی هنری کانون درباره غرفه کتابخانه کانون توضیح داد: در این غرفه با توجه به فعالیت‌های کانون کاردستی‌هایی نیز ساخته می‌شود.

او گفت: در این غرفه به کودکان یک شکل داده می‌شود و کودکان با توجه به خلاقیت خود با آن شکل‌های گوناگونی بسازند. همچنین تنوع غرفه‌ها و فضاسازی نمایشگاه نسبت به سال گذشته با پیشرفت همراه بوده است.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک تا روز 20 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران و مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =