ساخت میدان و بوستانی به نام «کتاب» در شاهرود

شهردار شاهرود در نشست ادبی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری از ساخت میدان و بوستانی به نام «کتاب» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، نشست ادبی «یک متن، چند نگاه» با حضور مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان، محسن احمدی شهردار، حمیده محبی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی، علی‌اصغر رضایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود، مربیان و ۸۰ عضو نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شاهرود و بسطام برگزار شد.

محسن نظارت مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود اظهار داشت: اعضای نوجوان در این نشست ادبی با راهنمایی عماد عبادی پژوهشگر و منتقد، نرجس مقیمی مربی کارگاه نوشتن خلاق ضمن نقد و بررسی کتاب «لافکادیو» با اصول و فنون نقد محتوایی کتاب آشنا شدند.

نظارت در ادامه افزود: شهردار شاهرود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و تبریک هفته‌ی کتاب، کتاب‌خوانی و روز کتابدار از ساخت میدان یا بوستانی به نام «کتاب» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی خبر داد و از اعضای نوجوان خواست تا نظرها و پیشنهادهای خود را درخصوص المان‌های شهری به‌صورت کتبی به مربیان کانون پرورش فکری ارائه دهند.

احمدی در ادامه افزود: به سه پیشنهاد و طرح برتر، جایزه‌ای از سوی شهرداری اهدا می‌شود.

مدیرکل کانون استان سمنان در این نشست، ضمن تبریک هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، ارائه تفکر انتقادی نوجوانان را زمینه‌ساز رشد و تعالی برنامه‌های کانون، عنوان و خاطرنشان کرد: انتقاد همراه با راهکار و اندیشه موجب ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی می‌شود.

جمال در ادامه بر تعامل دوسویه مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری با نهادها و سازمان‌های فرهنگی به‌منظور برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و جشنواره‌ها تأکید کرد.

گفتنی است؛ در پایان نشست از میهمانان و ۹ عضو برتر کتاب‌خوان با تقدیم لوح سپاس و هدیه، تجلیل شد. خوش‌آمدگویی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود و اجرای نقالی «سیاوش» توسط اعضای پسر نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام نیز از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =