دوره آموزشی الزامات تربیتی کودکان و نوجوانان در عصر حاضر

دوره آموزشی الزامات تربیتی کودکان و نوجوانان در عصر حاضر، ویژه مشاور امور بانوان دستگاه‌های اجرای با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل در سالن آمفی‌تئاتر استاد جعفر ابراهیمی(شاهد) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده مدیرکل استان در این خصوص گفت: در راستای معرفی بیشتر کانون پرورش فکری و خدمات آن به نسل کودک و نوجوان، اولین دوره آموزشی مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان باهدف ارائه اطلاعات لازم در خصوص کانون و نیز بررسی الزامات تربیتی کودکان و نوجوانان برگزار شد.

احدزاده افزود: بروز پدیده‌های فرهنگی ناشی از رشد چشمگیر و برق‌آسای فن‌آوری نوین رسانه‌ای، خانواده‌ها را در معرض مخاطرات فرهنگی قرار داده که والدین باید سواد رسانه‌ای لازم را برای این پدیده داشته باشند.

او در ادامه تصریح کرد: زندگی آپارتمان‌نشینی، تحرک بسیار کم کودکان و نوجوانان و محتوای دریافتی از رسانه‌های مختلف به ویژه شبکه‌های اجتماعی، موجب بروز برخی آسیب‌هایی می‌شود که لزوم توجه به این آسیب‌ها و مدیریت صحیح آن ضروری است.

مدیرکل کانون استان ادامه داد: در راستای داشتن نسلی بانشاط، خلاق و دارای مهارت‌های لازم، باید به سبک‌های فرزندپروری در عصر همگرایی دانش و پیچیدگی‌های زندگی امروزی تجهیز شویم.

احدزاده در پایان ضمن اشاره به نقش کانون پرورش فکری در تکوین شخصیتی کودکان و نوجوانان، اضافه کرد: کانون با توجه به ظرفیت‌های برجسته در شکل‌دهی به شخصیت‌های کودکان و نوجوانان و تجهیز آنان به مهارت‌ها و خلاقیت‌های لازم، می‌تواند در جهت‌دهی کودکان و نوجوانان در مسیر موفقیت و خلاقیت به ویژه در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی نقش برجسته خود را بیش از پیش نمایان سازد و در این راستا، حمایت‌های مردم و مسئولان می‌تواند این نقش‌آفرینی را برجسته‌تر از قبل نماید.

محمد شفایی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل و دانش‌آموخته روانشناسی، به عنوان مدرس دوره با موضوع الزامات تربیتی کودکان و نوجوانان سخنرانی کرد.

وی به بایدها و نبایدهای تربیتی اشاره کرد و به شیوه‌های فرزندپروری در عصر فناوری پرداخت.

در ادامه این نشست، جلسه پرسش و پاسخ انجام شد و شرکت‌کنندگان خواستار تداوم چنین جلساتی شدند.

لطفاً گزارش تصویری دوره آموزشی را اینجا مشاهده نمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =