کد خبر: 289419
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
بازدید 1022
جلسه نقد وبررسی کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی

ویژه برنامه نقد کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی با حضوراعضای انجمن داستان و مسوول کتابخانه عمومی ملاصدرا جزیره هرمزبرگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، جلسه نقد وبررسی کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی با حضور اعضای  انجمن داستان کانون پرورش فکری هرمز و راضیه زرنگاری مسوول کتابخانه عمومی ملاصدرا جزیره هرمز برگزارشد.

در این نشست معصومه میری مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری هرمزضمن اشاره مختصری به زندگی این نویسنده گفت: هوشنگ مرادی کرمانی از برجسته‌ترین داستان‌نویسان ایرانی در زمینه ادبیات کودکان ونوجوانان است.

میری افزود: وی روایتگرزندگی واقعی آن دست که از کودکان ونوجوانانی است که تنها هستند و پشت و پناهی ندارند و از نداشته‌های بی پایان خود رنج می‌برند. قهرمان داستان‌های او از طبقه پایین اجتماع هستند، از آنچه برایشان اتفاق می‌افتد یاد می‌گیرند و ماجراهای گاه تلخ و شیرین را شکل می‌دهند.

مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری کانون هرمزخاطر نشان کرد: اکثر شخصیت‌های کتاب‌های مرادی پسر هستند و دربیشتر داستان‌ها کشمکشی که وجود دارد، کشمکش شخص با اجتماع است، نویسنده به واقعیت‌گرایی در داستان‌هایش پایبند است و زبان داستان‌های عموما گفتاری و محاوره‌ای است.

درادامه این نشست مسوول کتابخانه ملاصدرا هرمز خلاصه‌ای از کتاب «تنوربچه‎‌ها» را بیان کرد و اعضا را با فضای داستان این کتاب آشنا کرد.

همچنین در بخش دیگر این نشست داستان «کتاب مشت بر پوست، توسط زهرا محمدی نژاد»، «لبخند انار، توسط محمد امین شادمان»، « نه تر نه خشک، توسط محمد امین جمعه‌زاده»، «نخل، توسط مقداد مهدی‌زاده، «بچه‌های قالبیباف‌خانه توسط علیرضا رنجبری»، «مربای شیرین توسط هانیه پر» و«خمره توسط سجاد واحدی» خلاصه‌گویی شد.

گفتنی است کاربرد ضرب المثل ها، واژگان محلی و پرداختن به آداب و رسوم محلی، از ویژگی های آثار مرادی کرمانی است.
از آثار او می توان به این ها اشاره کرد: نخل، چکمه، داستان آن حفره، مشت بر پوست، تنور، مهمان مامان، مربای شیرین، لبخند انار، مثل ماه شب چهارده، نه تر و نه خشک، شما که غریبه نیستید، نازبالش و فیلم نامه های کاکلی، تیک تاک، کیسه برنج و نمایشنامه های کبوتر توی کوزه، پهلوان و جراح، ماموریت. "هوشنگ دوم" گفت و گوی کریم فیضی با اوست که از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شده است.

نقد و بررسی کتاب های هوشنگ مرادی کرمانی در مرکز فرهنگی هنری کانون هرمز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =