حضور کارگردان و تهیه کننده فیلم «اقیانوس پشت پنجره» در برنامه هفت سیما

کارگردان و تهیه کننده فیلم «اقیانوس پشت پنجره» تازه‌ترین اثر سینمایی کانون پرورش فکری روز جمعه ۸ شهریور در برنامه «هفت» شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در حالی که فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان سه جایزه اصلی و سه جایزه بخش جنبی این رویداد هنری را به خود اختصاص داده است، سیدجلال چاوشیان تهیه‌کننده و بابک نبی‌زاده نویسنده و کارگردان این اثر با حضور در برنامه تلویزیونی «هفت» از سینمای کودک و نوجوان سخن گفتند.

بر همین اساس، تهیه کننده فیلم «اقیانوس پشت پنجره» در بخشی از این برنامه تلویزیونی ضمن تشکر از فاضل نظری مدیرعامل، حسین ربانی‌غریبی معاون تولید و محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل امور سینمایی کانون خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ریل‌گذاری خوبی در کانون انجام می‌شود.

چاوشیان با بیان این‌که سینمای کودک و نوجوان بسیار مهم و مغفول است، افزود: جشنواره‌ها محل ارزیابی برنامه‌ها، سیاست‌هاست و ویترینی برای آن‌چه در طول سال‌های گذشته به دست آورده‌ایم، به حساب می‌آید و بهتر است که ارزیابی از دست‌آوردهای مثبت و انحراف‌های آن داشته باشیم.

او افزود: جشنواره‌ها باید فرصتی باشد که داوران نوجوان و بزرگ‌سال بعد از این رویداد هنری با هم‌دیگر و با صاحبان فیلم‌ها و کارگردان‌ها نشست‌ها و تعامل‌هایی داشته باشند و دلیل جوایز را تشریح کنند تا به بهبود جریان فیلم‌سازی در کشور کمک کند و یا دست‌کم برنامه «هفت» به آسیب‌شناسی از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بپردازند.

کارگردان این اثر در ادامه در مورد دغدغه‌اش از فیلم‌سازی برای کودکان و نوجوانان سخن گفت و افزود: حدود شش سال در قشم به عنوان دستیار کارگردان و مستندساز کار کردم و با بومی‌های این جزیره آشنا شدم.

نبی‌زاده گفت: مردم جنوب ایران ظرفیت بازیگری بالایی دارند ولی در محرومیت به‌سر می‌برند. به همین علت احساس کردم که باید برای بچه‌های این منطقه فیلمی بسازم که با ورود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساخته شد.

«اقیانوس پشت پنجره» محصول جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۸ است.

یادآوری می‌شود برنامه «هفت» با حضور مسئولان، نویسندگان، بازیگران، منتقدان و کارگردانان سینما و با اجرای محمد حسین لطیفی جمعه‌ شب‌ها به بررسی سینمای ایران می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =