استقبال کودکان و نوجوانان ناشنوا و کم شنوا از هفته ملی کودک

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش شش انیمیشن بی‌کلام ویژه کودکان و نوجوانان ناشنوا و کم شنوا و دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی به استقبال «هفته ملی کودک» رفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در اولین روز «هفته ملی کودک» که با عنوان «کودکان با نیازهای، ویژه فرصت‌های برابر» خوانده شده، با نمایش شش انیمیشن تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری به استقبال کودکان و نوجوانان کم‌شنوا و ناشنوا رفت.

انیمیشن شش دقیقه‌ای «باد دوچرخه‌سوار» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی، انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای «ماه من ماه» محمد ناصری، انیمیشن ۱۱ دقیقه‌ای «کیمیا» به کارگردانی مهدی خرمیان در کنار انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای «دزد درخت‌ها» به کارگردانی راشین خیریه، انیمیشن ۹ دقیقه‌ای «ای کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست و انیمیشن ۵ دقیقه‌ای «راز آن درخت» به کارگردانی معین صمدی در اولین روز هفته ملی کودک به نمایش در آمد.

در حاشیه این برنامه که با استقبال کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه همراه بود، زهره خازنه مربی توانبخشی حضرت زینب(س) با قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در نام‌گذاری روزهای این هفته، اولین روز آن را، به کودکان با نیازهای ویژه اختصاص داده است، گفت: این بچه‌ها فرقی با کودکان و نوجوانان دیگر ندارند و فقط با توجه به مشکلات‌شان نیازمند توجه بیشتر هستند و اگر این نیاز آنان برطرف نشود، با وقوع اختلالات رفتاری مشکلات‌شان بیشتر می‌شود.

وی افرود: این بچه‌ها دارای توانمندی‌های منحصر به فردی هستند که در صورت رفتار کارشناسانه و سنجیده با آنان مجال بروز می‌یابند. بعضی از این بچه‌ها موسیقی و هنردرمانی می‌شوند و توانسته‌اند آثار هنری خوبی به‌وجود بیاورند. البته همه این‌ها نیازمند توجه ویژه خانواده‌ها و شرایط خوب محیطی است.

اجرای نمایش محیطی «هفت‌خوان» به کارگردانی میثم یوسفی، اجرای برنامه‌های جنگ و شادی و برگزاری‌ کارگاه‌های نقاشی، سفال‌گری، کاردستی، کلاژ (تکه چسبانی)، نقاشی دیواری و... از جمله برنامه‌هایی بود که در این روز برگزار شد.  

این ویژه برنامه ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز ۱۳ مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برپا شد.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =