کودکان بیمارستان بهرامی عموزنجیرباف بازی کردند

مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک روز دوشنبه ۱۶ مهر به عیادت کودکان بستری شده در بیمارستان کودکان بهرامی رفتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ساغرلطفی‌نژاد طراح عروسک شادی و رویا بهادری عروسک‌گردان، وحید خسروی طراح و گرداننده عروسک بابا قدرت، امیرمحمد انصافی کارگردان نمایش «ماهی رنگین‌کمان» و محسن قصری بازیگر تئاتر از گروه‌های نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند که بعدازظهر روز دوشنبه ۱۶ مهر به عیادت کودکان بستری شده در بیمارستان کودکان بهرامی رفتند و ساعت‌هایی را در کنار کودکان بیمار گذراندند.
گروه ابتدا به بخش عفونی بیمارستان کودکان بهرامی سر زدند و با بچه‌های بستری شده در این بخش بازی کردند. عروسک‌ها با آن‌ها قایم موشک‌بازی می‌کردند و مربیان برایشان کتاب می‌خواندند. بعد از آرزوی سلامتی برای این کودکان، آن‌ها کتاب‌های کانون را هدیه می‌گرفتند.
سپس گروه نمایشی کانون سری به اورژانس زدند، به کودکانی به طور موقت در بیمارستان بستری شده بودند. درمانگاه تخصصی بیمارستان بهرامی، سومین مقصد گروه نمایشی کانون بود. کودکانی که به همراه والدین‌شان منتظر نوبت پزشک خود بودند از دیدن عروسک‌ها شاد شدند. عروسک‌ها به آن‌ها هفته ملی و روز جهانی کودک را تبریک می‌گفتند. اما نمی‌شد در فضای درمانگاه یا بیمارستان به راحتی سروصدا کرد یا بازی، به همین دلیل بود که عروسک‌ها بچه‌ها را به حیاط روانه کردند تا در آنجا باهم بازی کنند. بازی عموزنجیرباف حتی بزرگ‌ترها را سر ذوق آورد. حلقه بزرگی از بچه‌ها و والدین‌شان تشکیل شد. خانواده‌ها با گروه‌های نمایشی همراه شده بودند. فضای بیمارستان دیگر شبیه بیمارستان نبود. شبیه پارک شادی بود که در آن همه خوشحال بودند.
پایان برنامه پر از کتاب بود. همه کودکانی که در بعدازظهر روز دوشنبه در بیمارستان بهرامی حضور داشتند با یک جلد کتاب به خانه رفتند. کتاب‌هایی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با نگاه به تربیت درست و تاثیرگذاری بر شخصیت خوانندگان تهیه شده است. عروسک شادی، بابا قدرت و نمایش «ماهی رنگین‌کمان» در کنار اجرای شاد محسن قصری با کاشتن لبخند روی لب کودکان و شادی در دل آن‌ها به کانون بازگشتند.
برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =