کد خبر: 297578
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
بازدید 237
تاثیر یک کتاب کودک از چندین سمینار و همایش بیش‌تر است

دکتر فرید عزیزی‌جلیلیان، با حضور در دفتر کار مدیرکل کانون استان همدان، برای پیشگیری از شیوع بیش‌تر ویروس کرونا درخواست همکاری کرد و گفت: لازم است فرهنگ پیشگیری از کرونا وارد آموزه‌های کودکان شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، دکتر عزیزی‌جلیلیان فوق‌تخصص ویروس‌شناسی پزشکی، با حضور در دفتر کار مدیرکل کانون استان، نسبت به همکاری کانون پرورش فکری با دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با آموزش راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا در بین کودکان تاکید کرد.
در این جلسه که معاون فرهنگی و تنی چند از کارشناسان کانون حضور داشتند،  بهناز ضرابی‌زاده ضمن خیر مقدم به دکتر جلیلیان و عرض خسته نباشید بابت تلاش‌های چندین ماهه وی و همکارانشان در مقابله با انتشار ویروس کرونا، فعالیت‌ها و خدمات کانون پرورش فکری را تشریح کرد و گفت: ما و همکارانمان در استان، از تمام پتانسیل‌ها جهت آگاهی‌بخشی کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها استفاده خواهیم کرد و آن‌ها را با دانش راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آشنا می‌کنیم تا کودکان علاوه بر حفاظت از خود مشوق خانواده و دوستان‌شان در حفاظت شخصی باشند.
 ‏ ضرابی‌زاده هم‌چنین به رعایت پروتکل بهداشتی در دفتر استان و مراکز فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: کلیه همکاران را ملزم به رعایت پروتکل بهداشتی در جهت پیشگیری و شیوع این بیماری کرده‌ایم.
 ‏در ابتدای این جلسه، دکتر جلیلیان از انتشار مطالب غیر علمی و پزشکی توسط بعضی از مردم گلایه کرد و گفت: ما باید نسبت به عدم انتشار این مطالب تلاش کنیم.
 جلیلیان هم‌چنین نقش آموزش و پرورش و مراکز کانون پرورش فکری را که می‌توانند نسبت به آموزش مطالب مربوط به ویروس کرونا در بین خانواده‌ها و مردم فعالیت کنند بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: گاهی تاثیر یک کتاب کودک از برگزاری چندین سمینار و همایش برای مردم بیش‌تراست. وی اثر انتقال اطلاعات علمی به زبان ساده و کوتاه از طریق کودکان و نوجوانان را بهترین سلاح مبارزه با این بیماری برشمرد و افزود، با آگاهی‌دادن و ایجاد شرایط پیشگیرانه می‌توانیم در مقابل این ویروس موذی مقاومت کنیم.
 ‏در ادامه این جلسه، مدیرکل کانون استان، از اعتقاد خود نسبت به ورود مستقیم در آموزش بهداشت سخن گفت و خاطر نشان کرد؛ ما رسالت فرهنگی خود را در رابطه با آموزش هرچه بیشتر کودکان در این‌باره انجام خواهیم داد و با کمک و یاری همکاران خود از تمامی روش‌ها برای آگاهی‌دادن به کودکان و نوجوانان استفاده خواهیم کرد.
 ‏در ادامه مقرر شد با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان، منابع آموزشی در اختیار کانون قرار داده شود و کانون پرورش فکری با استفاده از زبان هنر، این آموزه‌ها را به کودکان و نوجوانان منتقل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =