کد خبر: 298938
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
بازدید 168
روایت در داستان موضوع ششمین نشست مجازی انجمن ادبی کانون اردبیل

ششمین نشست مجازی انجمن ادبی کانون پرورش فکری اردبیل با موضوع «روایت در داستان و نشانه‌های داستانی» با حضور اعضا و مربیان، روز چهارشنبه مورخه‌ی ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷/۳۰ الی۱۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، عالمه میرشفیعی، مدرس و کارشناس این نشست به بررسی نشانه‌های داستانی، شخصیت‌پردازی و نیز اهمیت طرح‌نویسی جهت انسجام‌بخشی به روایت در آثار اعضا پرداخت.

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان مازندران گفت: برای خلق داستان احتمال‌های زیادی وجود دارد تا ما بر اساس نشانه‌های موجود در داستان و مسیری که می‌رویم، ببینیم کدام احتمال منطقی‌تر و باورپذیرتر است و مخاطب را با خود همراه می‌کند.

نویسنده و پژوهشگر ادبی بابیان اینکه «خلق مفهوم» یکی از نکات مهم شخصیت‌پردازی است، خاطرنشان کرد: نشانه‌ها ابزار یا کلماتی هستند که مانند تابلوهای راهنما در داستان کاشته می‌شوند تا مسیر خواندن داستان و حدس‌های احتمالی را مشخص کنند و در این راه حدس‌های خواننده با نویسنده گاه یکی می‌شود و گاه خواننده به بی‌راهه می‌رود و از نویسنده جدا می‌شود.

شایان‌ذکر است، در این جلسه که با حضور فعال و مشارکت مربیان و اعضا انجمن همراه بود آثار ملیکا بایرامزاده، اسما عالی و اسما حسینی زاده توسط کارشناس برنامه مورد نقدوبررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =