آشنایی با «مواد» از عصر حجر تا امروز

«مواد» یک جلد از مجموعه چهار جلدی «علوم عصر حجری» است که به تازگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «مواد» بچه‌های بالای ١٢ سال (نونگاه) را در قالب داستان با مواد مختلفی چون رنگ، شیشه و اورانیوم آشنا می‌کند.
مجموعه چهار جلدی «علوم عصر حجری» را فلیسیا لاو و جری بایلی نوشته‌اند. مایک فیلیپس تصویرگری و علی خاکبازان ترجمه این کتاب‌ها را بر عهده داشته‌ است.
این مجموعه در قالب مستند- داستانی نوشته شده؛ به این معنا که شخصیت اصلی هر کدام از کتاب‌های «علوم عصر حجری»، نابغه‌ای به اسم «لئو» است که همه چیز را می‌داند و مدام در حال یاد گرفتن و تجربه اندوختن است. او یک گربه دست‌آموز به نام «پالاس» دارد که آنچه می‌داند و یاد می‌گیرد را به او آموزش می‌دهد.
در بخشی از کتاب آمده است: راستی ممکن است درباره عصر حجر بپرسید؟ عصر حجر، دوره‌ای از زندگی انسان است که به ۳۰هزار سال قبل برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون آدم‌ها برای ساخت خانه و وسایلی که مورد نیازشان بوده از یک سری «مواد» استفاده می‌کرده‌اند «مواد» عنوان یکی از کتاب‌های مجموعه «علوم عصر حجری» است.
در این کتاب درباره رنگ، زره، اورانیوم، شیشه و مواد دیگر صحبت می‌شود. همچنین لئو به پالاس یاد می‌دهد چگونه کلاهخود پردار بسازد و روی شیشه طراحی کند. همچنین در هر کدام از کتاب‌های مجموعه چهار جلدی «علوم عصر حجری» یک دانشمند معرفی شده؛ مادام کوری، فیزیکدان و شیمیدان لهستانی- فرانسوی و کاشف اورانیوم، دانشمندی است که در کتاب «مواد» معرفی شده؛ همچنین واژه‌نامه‌ای در پایان هر کدام از کتاب‌ها آمده است.
کتاب ۳۶ صفحه‌ای «مواد» با قطع رحلی سه بار هم‌زمان به چاپ رسیده و شمارگان آن ۷هزار و ۵۰۰ نسخه شده است.
یادآوری می‌شود این کتاب‌ با قیمت ۱۳هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =