کد خبر: 301428
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
طراحی سرگرمی «داستان دست‌ها» ویژه‌ ناشنوایان

بازی «داستان دست‌ها» عنوان سرگرمی است که ویژه‌ ناشنویان طراحی شده و در سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان ایده‌ی برتر معرفی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به این‌که اصلی‌ترین مشکل ناشنوایان از دست دادن ابزار زبان به عنوان رایج‌ترین وسیله‌ی ارتباطی است، این بازی با هدف جایگزینی ابزارهای مشترک برای ایجاد زمینه برقراری ارتباط میان افراد شنوا و ناشنوا طراحی شده است.
سرگرمی «داستان دست‌ها» با طرحی نیما قانعی و نوا خلوصی یک بازی فراگیر، مناسب افراد شنوا و ناشنوا شامل یک بسته‌ی بازی است که اجزایی مانند کارت‌ها، صفحه قرارگیری، مهره‌های بازی و راهنمای بازی است که دست‌کم دو گروه ۲ نفره می‌توانند با هم بازی کنند.
نیما قانعی ایده‌پرداز این بازی در باره آن گفت: این بازی نتیجه یک پژوهش چند ماهه در استودیو «شهر ناشنوا دوست» در مرکز «توییک» مرکز نوآوری‌های شهری تهران است که پس از یک‌سال تلاش توانستیم نمونه‌ پایانی را در سومین رویداد ملی ایده آزاد ارایه کنیم.
او افزود: شیوه‌ی طراحی این بازی «Human Center Design» و «Design Thinking» و تمرکز بر روند فکری و توجه به تجربه‌ی کاربر در استفاده از محصول بوده است.
ایده‌پرداز بازی «داستان دست‌ها» اظهار امیدواری کرد که با حمایت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی هر چه زودتر این ابزار در دسترس کودکان و نوجوانان ناشنوا قرار گیرد.
وی هم‌چنین از ارایه پیشنهادی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان بهزیستی کشور برای تولید مشترک این بازی خبر داد و گفت: در حال مذاکره برای نهایی شدن مراحل تولید آن هستیم.
قانعی رویداد ملی ایده‌آزاداسباب‌بازی را فرصت خوبی برای ایده‌پردازان دانست تا ایده‌های خود را تبدیل به محصول کنند و افزود: برگزاری نشست‌های منتورینگ، پیشنهادها و تجربه‌های گروه مشاور به پخته شدن ایده‌ها کمک و مسیر آن‌ها را روشن‌تر می‌کند.
آیین معرفی ایده‌های برتر و منتخب سومین رویداد ملی ایده‌آزاد آبان ۱۳۹۹ در تهران برگزار و از میان ۱۶۰ ایده رسیده به دبیرخانه و ۳۹ ایده‌ی رسیده به مرحله پایانی، ۱۱ ایده‌ی برتر این رویداد معرفی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =