اقبال به بازی‌های رومیزی؛ موفقیت در نزدیک‌کردن فاصله تولیدکننده و مخاطب

داور جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کم شدن فاصله بین تولیدکنندگان و مخاطبان در حوزه تولید اسباب‌بازی‌های رومیزی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نعیم تدین گفت: در بین تولیدات مختلف ایرانیان در حوزه اسباب‌بازی‌، با توجه به تجربه‌های شخصی‌ام، فکر می‌کنم فاصله بین تولیدات ایرانی و مخاطبان‌شان به سبب توسعه فناوری در حوزه اسباب‌بازی‌های رومیزی یا همان بردگیم‌ها رو به کاهش است و ما می‌توانیم در این حوزه جاهای خالی را به‌خوبی پر کنیم.
داور بخش تصویرسازی ششمین ملی جشنواره اسباب‌بازی افزود: ما، در زمینه بازی‌های رومیزی در حال کم کردن فاصله خود با مخاطبان هستیم و بیشتر این بازی‌ها با هویت و فرهنگ ملی ما هماهنگ هستند. علاوه بر این، تحولات فن‌آوری علاقه‌مندی بچه‌ها به این بازی‌ها را افزایش داده است.
وی در زمینه چگونگی حمایت از طراحان، ایده‌پردازان و تولیدکنندگان اسباب‌بازی تصریح کرد: ما، در فضای خصوصی تا حدی بر اساس نیاز و استقبال مصرف‌کننده به سمت ایده‌پردازی پیش رفته‌ایم. ولی این متناسب‌سازی به کندی صورت گرفته است. به طوری‌که ما، فضا را به نفع رقبای خارجی از دست داده‌ایم.

این پژوهش‌گر تاکید کرد: ما، باید با شناخت و آنچه در بازار موجود است، به موضوع بومی‌سازی و طراحی اسباب‌بازی بپردازیم، چون بعضی از این اسباب‌بازی‌ها، با فرهنگ ملی ما تطابق دارند و بومی‌سازیِ آن‌ها، مشکلی را به وجود نمی‌آورد. اگرچه باید در این زمینه دست به خلاقیت زد ولی در این زمینه ناموفق بوده‌ایم.
تدین تصریح کرد: دلایل مختلفی در این زمینه دخیل هستند. شاید یکی از عمده‌ترین دلایل آن، این است که بحث تولید خلاقه نیازمند پژوهش‌هایی است که عمدتا زمان‌بر هستند. مراحل طراحی‌ و تولید اسباب‌بازی‌ها وابسته به کارهای پژوهشی طولانی است. طراحی هر محصول از جمله طراحی اسباب‌بازی، مراحل تحقیقاتی می‌خواهد که شاید به لحاظ مالی و محدودیت‌های زمانی امکان‌پذیر نباشد؛ ولی، ما چه بخواهیم چه نخواهیم باید به‌زودی به آن تن دهیم.
ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به صورت مجازی با رویکرد حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال «جهش تولید» و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =