تماشاخانه‌های سیار نیاز به سالن‌های نمایش را کاهش می‌دهد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت: راه‌اندازی و گسترش تماشاخانه‌های سیار با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نیاز کشور به سالن‌های نمایش را کاهش می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور در مراسم رونمایی از نخستین تماشاخانه سیار کانون استان خراسان رضوی در مشهد ضمن تاکید بر اهمیت شادی و نشاط در سنین کودکی خاطر نشان کرد: تماشاخانه سیار یک محصول فرهنگی بومی است که می‌تواند علاوه بر رقم زدن اوقات با نشاط برای کودکان و نوجوانان، تغذیه فرهنگی مناسبی در اختیار آنان قرار دهد. ضمن این‌که با هزینه ای کمتر امکان اکران فیلم و فضای کتابخانه و عرضه محصولات فرهنگی در آن وجود دارد.


مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور با اشاره به تاثیرات به وجود آمده به واسطه بیماری کرونا در افزایش چشمگیر افسردگی در جامعه اذعان داشت: در شرایط به وجود آمده به‌دلیل کرونا، ترویج و توسعه شادی و نشاط در میان کودکان و نوجوانان در راس اهداف و برنامه‌های کانون قرار گرفته است.
وی که روز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ و در دومین روزهفته ملی کودک در مشهد سخن می‌گفت با بیان اینکه هفته ملی کودک بهانه‌ای است که پدران و مادران توجه بیشتری به فرزندان خود داشته باشند خاطر نشان کرد: بچه‌ها در قالب بازی و نقاشی دنیای خود را نشان می‌دهند. دنیایی که بزرگترها در کودکی آن را تجربه کرده‌اند و اکنون در گذر زمان فراموش کرده‌اند.


علی‌اکبرزاده در مراسم گشایش نخستین تماشاخانه سیار خراسان رضوی باردیگر از بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همزمان با آغاز هفته ملی کودک خبر داد.
وی در ادامه با تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک گفت: پویش ساعت کودکی در روز ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ساعت ۱۸به مدت یک ساعت پیش بینی شده است تا رسانه‌ها، مربیان، آموزگاران، والدین و سایر فعالان حوزه کودک، وقت خود را در خدمت کودکان قرار دهند.
وی افزود: فیلمهای سینمایی و پویانمایی‌های برگزیده تولید شده در کانون پرورش فکری به صورت رایگان در سایت کانون قرار گرفته است. علاوه بر آن کلیه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری با ۲۵ درصد تخفیف در آدرس shop.kpf.ir در دسترس قرار گرفته است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور با بیان اهمیت آموزش در خصوص نحوه تعامل و ارتباط با کودکان اظهار داشت: ۴ نشست تخصصی به صورت مجازی در خصوص تعلیم و تربیت کودکان پیش‌بینی شده است. همچنین بازدید از کودکان بستری در بیمارستان‌ها و اهدای کتاب به آنان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته کودک است.
وی با اشاره به نام‌گذاری هفته ملی کودک به نام نوجوان شهید علی لندی خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده این شهید قهرمان از برنامه‌های پایانی هفته ملی کودک خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =