کارگاه «بازی؛ نیاز اصلی کودک» در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

هم‌زمان با چهارمین روز هفته ملی کودک کارگاه «بازی؛ نیاز اصلی کودک» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان ویژه‌ی همکاران و علاقه‌مندان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همکاران، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه‌ی کودک در کارگاه مجازی «بازی؛ نیاز اصلی کودک» حضور یافتند.

در این نشست که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد، پس از اشاره به تاریخچه‌ی روز جهانی کودک، مدرس کارگاه با مروری بر محتوای پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک، چهار اصل پایه‌ای آن را این‌گونه بیان کرد: منافع عالی کودکان در تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته شود، کودک حق حیات و رشد داشته باشد، کودکان عقاید و نظرات خود را آزادانه ابراز کنند و هیچ کودکی نباید از تبعیض رنج ببرد.

مسلم کُرد در ادامه تعریف‌های گوناگون روانشناسان از دوران کودکی را برای حاضران خواند و اساس ارایه‌ی این تفاوت‌ها را توجه آنان به برش‌های مختلف روانشناختی عنوان کرد.

وی سپس با تقسیم نیازهای اولیه‌ی کودکان به دو بخش جسمانی و روانی، نیاز به بازی را یکی از نیازهای اساسی و مهم‌ترین جنبه‌ی زندگی آنان دانست که می‌تواند از نظر جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی باعث رشد کودک شود.

این مدرس دانشگاه افزود: رشد تفکر، رشد مهارت‌های زبانی و استدلالی، آموختن مهارت‌های لازم برای بزرگسالی و ارتقای مهارت کنترل عواطف دیگر فایده‌هایی است که می‌توان برای اهمیت دادن به بازی برشمرد.

معیارهای بازی از قبیل اختیاری بودن، دلپذیر و خوشایند بودن، ترتیب و سازمان نداشتن و آزادی از قید کشاکش و پرخاش بخش پایانی سخنان کُرد در این نشست بود که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مرکز مشاوره روانشناختی بهارا برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =