ترویج فرهنگ مطالعه‌ی کتاب، نسل کودک و نوجوان را بیمه فرهنگی می‌کند

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در نخستین روز از گرامی‌داشت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در شهرستان مشگین‌شهر گفت: ترویج فرهنگ مطالعه‌ی کتاب در بین نسل کودک و نوجوان، آن‌ها را بیمه فرهنگی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما در مشگین‌شهر گفت: کتاب مهم‌ترین اختراع بشری است که حتی کلام وحی نیز در همین قالب در دست بشریت قرارگرفته و بنای توسعه و پیشرفت جوامع بوده است، بنابراین باید تلاش‌ها در راستای قرارگیری کتاب در سبد نیازمندی‌های خانواده‌ها صدچندان شود.

مدیرکل کانون استان اردبیل ادامه داد: حضور و همراهی شهردار و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشگین‌شهر در مراکز فرهنگی هنری کانون این شهرستان، مبیّن اهمیت‌دهی مسوولان به فرهنگ پایه و ارج‌نهادن به ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

احدزاده اضافه کرد: رسالت کانون پرورش فکری توسعه مهارت‌های مختلف بوده و محوری‌ترین فعالیت، کتاب و کتاب‌خوانی است و توجه توسعه‌محور مسئولان به جامعه کودک و نوجوان و فعالیت‌های این نهاد، سرمایه‌گذاری امن و مطمئنی جهت پرورش مهارت‌های مختلف زندگی در آن‌ها فراهم می‌آورد.

در این دیدار گفتگوهای لازم در خصوص حمایت شهرداری و شورای اسلامی مشگین‌شهر از کانون و فعالیت‌های آن صورت گرفت و مقرر شد در خصوص آموزش مهارت‌های مرتبط با موضوع شهر و حقوق شهروندی در قالب برنامه‌های کانون، اقدامات مشترکی صورت پذیرد و طرح همیار شهردار نیز از این شهر آغاز شود که طی آن کودکان و نوجوانان از آموزش‌های لازم در قالب فعالیت‌های کانون برخوردار شوند.

یادآوری می‌شود مدیرکل کانون استان از همکاری‌ها و همراهی شهرداری و شورای اسلامی مشگین‌شهر نیز در خصوص حصارکشی و محوطه‌سازی مربوط به مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون مشگین‌شهر قدردانی نمود که پس از چند دهه این مرکز هم از حصارکشی مطمئن برخوردار شد.

گفتنی‌است؛ مدیرکل کانون استان اردبیل به همراه معاون اداری مالی و کارشناس نظارت بر طرح‌های عمرانی در نخستین روز از گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز کانون مشگین‌شهر حضور یافته با مسوولان در خصوص همکاری‌های سازنده، گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =