خوانش تصویر به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی

با حضور شاعر، نویسنده و تصویرگر برجسته‌ی کشوری، ویژه‌برنامه‌ی خوانش تصویر به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، از سوی کانون پرورش فکری استان اردبیل به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، نشست تخصصی «خوانش تصویر» با حضور جمال‌الدین اکرمی؛ شاعر، نویسنده و تصویرگر برجسته‌ی کشوری روز ۲۶ آبان ماه سال جاری در فضای مجازی اسکای‌روم برگزار شد.

در این نشست که به موضوع «بررسی تصویرگری در کتاب کودک و نوجوان» اختصاص داشت؛ کارشناس برنامه چند نمونه کتاب مصور را معرفی کرده و درمورد تصاویر آن‌ها، تکنیک و درون‌مایه کار با شرکت‌کنندگان گفت‌وگو کرد.

اکرمی در ادامه‌ی صحبت‌های خود، بابیان تفاوت تصاویر واقع‌نما و واقع‌گرا، تصریح کرد: تصاویر واقع‌نما آمیخته با اغراق هست و گاهی حالت انتزاعی به خود می‌گیرد.

این تصویرگر برجسته کشوری در مورد هنرمندانی که به سبک‌های مختلف به خلق اثر می‌پردازند نیز توصیه کرد: در تصویرگری باید به عناصر زیبایی‌شناختی آگاه بود و همین‌طور عناصر بومی را نیز مد نظر قرارداد؛ چراکه یک تصویرگر بایستی به درون‌مایه متن توجه کرده و در راستای آن، اثر را خلق کند.

او در خصوص همراهی متن با تصویر نیز خاطرنشان کرد: وقتی یک تصویرگر تکنیکی را انتخاب می‌کند، باید با درون‌مایه‌ی متن متناسب باشد که آیا داخل متن اندوه هست، شادی هست، احساس متن چه چیزی را منتقل می‌کند؟

شایان‌ذکر است در این نشست که به‌صورت پرسش‌وپاسخ انجام شد، مباحث همچون طراحی و قالب‌های آن، سفیدخوانی، ترکیب‌بندی، بافت‌ها، فضای کار و سبک سورئالیسم یا فرا واقع‌گرایی مورد بحث قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =