کد خبر: 310074
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
تجهیز کتاب خانه های سیارکانون لرستان

تجهیزات خریداری شده ی فرهنگی هنری از محل اعتبارات تملک دارایی دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان جهت اسقرار و استفاده در اماکن اجتماعی و فرهنگی محلات کم برخوردار استان رونمایی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ همزمان با هفته کتاب وکتاب خوانی مراسم رونمایی از تجهیزات خریداری شده از محل اعتبارات تملک دارایی دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان با پشتیبانی سازمان اموراجتماعی کشور، جهت اسقرار در مراکز و اماکن اجتماعی و فرهنگی محلات کم برخوردار برگزارشد.
این برنامه باهمکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان، اداره کل آموزش وپرورش، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،  اداره کل کتابخانه های عمومی و شهرداری خرم آباد در سالن آمفی تئاترسازمان جهادکشاورزی اجرا شد.
مریم پورسرتیپ مدیرکل امور اجتماعی استانداری دراین مراسم گفت: حاشیه نشینی دومین آسیب اولویت دار مورد نظر مقام معظم رهبری است که با سه شیوه ی زندگی شهری، روستایی و عشایری متفاوت است که فی نفسه آسیب نیست، اما می تواند علت بسیاری از آسیب ها باشد .
وی افزود: به لحاظ جامعه شناختی، ساکنان شهر باید حداقل های امکانات زندگی شهری را داشته باشند و جامعه موظف است این حداقل ها را تامین کند. 
پورسرتیپ اضافه کرد: ضرورت دارد در کنار تسهیلگری و تامین امکانات و تجهیزات برای این محلات، برنامه ها بگونه ای باشد که مانع از افزایش مهاجرت و به عبارت دیگر مهاجرت های جدید به این محلات باشیم و این در صورتی محقق خواهد شد که امکانات مورد نیاز روستاها، از قبیل آب، برق، گاز، خدمات آموزشی، فرهنگی و درمانی، راههای ارتباطی و ... بصورت مطلوب تامین گردد و از طرفی با طرح ها و تسهیلات اشتغالزایی به این قشر زحمتکش، شرایط اقتصادی و کسب و کار آنها نیز رونق بگیرد. 
مدیر کل امور اجتماعی تصریح کرد در راستای ساماندهی مناطق کمتر برخوردار و با حمایت های سازمان امور اجتماعی کشور، از محل اعتبارات تملک دارایی دفتر امور اجتماعی، بالغ بر چهل و سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان اعتبار برای تجهیز و تعمیر اماکن و مراکز اجتماعی و فرهنگی مستقر در محلات حاشیه اختصاص داده شد که نسبت به اعتبار سال قبل رشد ۱۴۰ درصدی داشت.
پورسرتیپ خاطر نشان کرد با این اعتبار ۳۷ مدرسه، ۲۰ مکان ورزشی، ۱۵ پارک، ۸ کتابخانه سیار، ۸ سینمای سیار، دو کتابخانه، مزاکز نگهداری کودکان کار و خانه های سلامت، مرکز نگهداری متکدیان و ساختمان های دفاتر تسهیلگری تعمیر و تجهیز شدند. 
محمدجواد محمدی مدیر کل کانون استان در این مراسم گفت: امروز هشت کتا ب خانه سیارکانون باتجهیزات خریداری شده در مراسم حضور پیدا کردند و پس از این با امکاناتی که در اختیار دارند برای اجرای بهتر فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی و... در مناطق کم برخوردار و دفاتر تسهیلگری استفاده خواهند کرد.
وی افزود: از محل این اعتبار کتابخانه سیارشهری شماره دوخرم آباد با ساخت اتاقک و قفسه کتاب و...تکمیل شد و تجهیزات؛ میکروسکوپ، کامپیوتربه همراه و وسایل جانبی، صندلی تاشو، چتر(سایه بان) وسایل صوتی و تصویری(آمپلی فایر و میکروفن)،  ویدیو پرژکتور،  پرده نمایش، هارد اکسترنال، میز و صندلی مطالعه، فوتبال دستی و ... خریداری و جهت بهرهبرداری به این مراکز ارسال خواهدشد.  
محمدی بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در حوزه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با اجرای برنامههای مختلف مانند:  نقاشی بر روی دیوار های مناطق کم برخوردار، عضوگیری کودکان ونوجوانان این مناطق، امانت کتاب، پخش فیلم، اجرای بازی و سرگرمی، برگزاری کارگاه های متنوع از قبیل: حال خوش زندگی، نوجوان امیدوار، مهارت نه گفتن، از سوی کتابخانه های سیار در مناطق کم برخوردار روستایی و حاشیه شهر، و دفاتر تسهیلگری به کودکان ونوجوانان استان خدمات رسانی می کند.
این مراسم پس از بازدید مسئولان از تجهیزات خریداری شده به پایان رسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =