مربیان کتابخانه های سیارکانون لرستان درکارگاه آموزش تئاترشرکت کردند

کارگاه آموزش تئاترکتابخانه ای ویژه مربیان کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ کارگاه آموزش تئاترکتابخانه ای ویژه مربیان کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با تدریس فرزاد زیدی نژاد کارشناس آفرینش های هنری استان در مرکز شماره دو خرم آباد برگزارشد
درابتدای این دوره فرزاد زیدی نژاد ضمن ارائه تعاریفی از تئاتر و پیشینه ی آن و ویژگی های تئاتر کتابخانه ای، تئاتررسمی و نمایش خلاق گفت: ازجمله فعالیت های گروهی که می تواند باعث جذب و پایداری اعضا در مراکز شود، تئاتر است و تئاتر کتابخانه ای ساده ترین شکل اجرای یک نمایش است که مربی می تواند در کوتاه ترین زمان و در مکان های مختلف با مشارکت اعضا آن را اجرا کند.
زیدی نژاد با اشاره به فرآیند محور و عضو محور بودن تئاتر کتاب خانه ای عنوان داشت: تئاتر کتاب خانه ای می تواند به عنوان ابزاری در دست مربیان سیارکه هر روز فرصت محدودی برای فعالیت نمایشی در روستاها و مناطق کم برخوردار برای ارائه برنامه های خود دارند، بسیار کارآمد باشد.
این دوره ی آموزشی با هدف آشنایی بیشتر مربیان کتاب خانه های سیاربا تئاترو شیوه های مختلف برای اجرا در روستاها و مناطق کم برخوردار و ... برگزار شد.
کارشناس آفرینش های هنری کانون پرورش فکری لرستان در پایان گفت: دراین کارگاه شرکت کنندگان با شیوه های بازیگری، تئاتر عروسکی شامل( کاغذی،  سایه ای، دستکش)، تئاتر اشیاء به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.
گفتنی است: درحال حاضر هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و امانت کتاب را انجام می دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =