کد خبر: 310549
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
بازدید 123
معرفی آداب و رسوم لرستان با حضور کتاب خانه های سیارکانون

هشت کتابخانه ی سیار در روستاها و مناطق کم برخوردار شهر خرم آباد فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و امانت کتاب و همکاری با دفاتر تسهیلگری را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون لرستان، جشنواره بازی های بومی و محلی در روستای شجاع آباد از سوی کتاب خانه سیار روستایی شماره یک خرم آباد اجرا شد.
دراین ویژه برنامه با حضور کودکان ونوجوانان این روستا برنامه های متنوعی مانند: بازی و سرگرمی، معرفی سرزمین، معرفی غذاهای محلی و پخت غذا توسط دانش آموزان و اولیا اجراشدو در پایان بهترین غذاها انتخاب شدند.
این ویژه برنامه با اهدای ۲۰ جایزه از طرف خیریه بچه های آسمان به برگزیدگان به پایان رسید.
محمد جوادمحمدی مدیرکل کانون لرستان درخصوص فعالیت های کتابخانه های سیار گفت: با اعلام وضعیت زرد و آبی کرونا دراکثر شهرهای استان لرستان، مراکز کانون به صورت حضوری و مجازی در حال فعالیت هستند.
محمدی افزود: طی برنامه ریزی که در شورای فرهنگی کانون لرستان انجام شد، هشت کتابخانه ی سیار در روستاها و مناطق کم برخوردار شهر خرم آباد فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و امانت کتاب و همکاری با دفاتر تسهیلگری را در دستور کار قرار داده اند.
این مدیر فرهنگی بر ضرورت توجه به اجرای فعالیتهای فرهنگی متناسب باکودکان ونوجوانان روستایی تاکید کرد و گفت: فعالیتهای متنوعی از جمله معرفی صنایع دستی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگروستاها، غذاهای محلی منطقه های تحت پوشش کتابخانه های سیار از دیگر فعالیت های این کتابخانه هاست.
 مدیرکل کانون لرستان  عنوان داشت: یکی از اهداف این گونه برنامه ها ایجاد فرصتی برای احیا، معرفی و شناخت آداب و سنن و فراهم کردن امکان گفت وگو ، تحقیق و پرسش و پاسخ توسط مربیان و خانواده ی اعضا است.
محمدی در پایان گفت: درحال حاضر 27مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی به صورت حضوری و مجازی فعالیت دارند.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =