سومین جلسه سلسله نشست‌های آموزشی با محتوای ادبی

مربیان ادبی کانون فارس، در نشست‌های ادبی، تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، بر اساس پیش‌بینی برنامه‌های سال ۱۴۰۰  آفرینش‌های ادبی استان فارس، با هدف بهره‌مندی از تخصص ادبی مربیان، سلسله نشست‌های آموزشی با محتوای ادبی برگزار در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود.

بر این اساس هر یک از مربیان ادبی استان فارس با توجه به تجارب موفق و ارزنده خود، به عنوان کارشناس تخصصی نشست، موضوعی را در راستای فعالیت‌های ادبی کانون انتخاب و در رابطه با آن، با همکاران شرکت‌کننده در نشست به بحث و گفتگو می‌نشیند.

سلسله نشست‌های تخصصی ادبی، با برنامه‌ریزی و پشتیبانی استان، از سوی مربیان ادبی و در زمان‌بندی تعیین شده، هر دو هفته، یک‌بار برگزار می‌شود.

 این فعالیت ۲۴ آبان همزمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی آغاز شد و سومین جلسه این نشست را الهام رستمی، مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری آباده هدایت کرد.  رستمی با موضوع « زمان‌ها و مکان‌های داستانی» با سایر مربیان ادبی استان فارس به گفتگو نشست.

او رابطه مکان و زمان را با شخصیت و آب و هوا توضیح داد و دوره‌های داستان را به دوره تاریخی، زمانی از 24 ساعت شبانه روز، زمان گذشته و حال تقسیم کرد. لزوم توصیف، لحظه‌پردازی و استفاده مناسب از حواس پنجگانه در پرداخت مکان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

خیال در شعر کودک و نوجوان، قدرت کلمات در نوشتن، تأثیر شعرخوانی بر کودکان، کودک و تفکر خلاق در نوشتن خلاق، کتاب‌های تصویری برای کودکان و کاربرد زبان محاوره و معیار در شعر فارسی از دیگر مباحث این سلسله نشست خواهد بود که در جلسات بعدی به آن ها پرداخته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =