«مهرواره داستان» باعث شور و نشاط در کتابخانه‌های کانون می‌شود

برگزاری «مهرواره داستان آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اتفاق خوشایندی است که باعث افزایش شور و نشاط در کتابخانه‌ها می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داور «مهرواره داستان آفرینش» با بیان این مطلب گفت: برگزاری این مهرواره آن هم در دنیایی که کودکان و نوجوانان با یک کلید به فضای مجازی متصل می‌شوند و تمام نیازهای خود را برطرف می‌کنند باعث افزایش کتابخوانی می‌شود.

مژگان بابامرندی افزود: ترغیب کودکان به کتاب و کتابخوانی، نشاط در کتابخانه‌ها را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود به سوی کتاب خواندن سوق پیدا کنند.

وی در رابطه با آثار رسیده به مهرواره داستان گفت: بعضی از آثار واقعا جذاب و خواندنی بود به گونه‌ای که شعف چند بار خواندن را در من ایجاد می‌کرد و در مقابل آثار ضعیفی هم به‌چشم می‌خورد که نیاز به تامل داشت.

این نویسنده تاکید کرد: تلاش و زحمت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون در بسیاری از آثار قابل رویت بود، به طور مثال در بعضی از استان‌ها بیش از ۷ یا ۸ اثر رسیده بود که همه بسیار قوی و تاثیرگذار بودند که این نشان می‌داد مربیان بسیار تلاش کرده‌اند.

وی یکی از نقاط قوت مهرواره داستان را وجود کارگاه‌های داستان‌نویسی دانست و اضافه کرد: از نظر من مهرواره‌هایی که در کنار آن کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود بازدهی بیشتری دارد و نوعی کلاس داستان‌نویسی محسوب می‌شود و به بچه‌ها کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را پیدا کنند.

بابامرندی در پایان گفت: در برگزاری مهرواره‌ داستان نباید تلاش و زحمت مربیان را نادیده گرفت زیرا آنها با تلاش خود باعث می‌شوند تا کودکان و نوجوانان در مسیر درستی قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =