تاکید مدیرعامل بر لزوم توجه به مراکز فرهنگی و هنری کانون

در دومین روز از گردهمایی سراسری کارشناسان ادبی و هنری کشور، مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری از اهمیت مراکز فرهنگی هنری کانون و توجه به جایگاه مربیان صحبت کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این گردهمایی مدیرعامل کانون با بیان اینکه برگزاری این برنامه در پایان سال فرصت خوبی برای مرور فعالیت‌های مراکز فرهنگی است گفت: این فرصت امکان استفاده از تجربیات گذشته را فراهم می‌آورد و در کنار مرور فعالیت‌ها می‌توانیم برای سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مهدی علی‌اکبرزاده ادامه داد: کانون پرورش فکری متعلق به کودکان و نوجوانان است و ما در کانون در خدمت این آینده‌سازان هستیم. اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری فرزندان ما هستند و حتما شما از هیچ تلاشی برای فرزندان خود دریغ نمی‌کنید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به ایده‌های نو نیاز داریم، ادامه داد: کانون مجموعه‌ای دوست داشتنی و فضایی مملو از خلاقیت دارد که در این فضا ذهن شما هم پر از ایده‌های تازه است.

مدیرعامل کانون اظهار کرد: تمام تلاش ما برای موفقیت مراکز است و در ادامه، تلاش مراکز برای بچه‌ها دارای اهمیت می‌شود. بنابراین مربیان در مراکز باید به مناسبت‌های مختلف با اولیا ارتباط داشته باشند تا با همفکری با آنها به ایده‌های نو برای پشتیبانی از اعضای کودک و نوجوان دست پیدا کنیم.

علی‌اکبرزاده در پایان صحبت‌های خود با ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی، برگزاری چنین وبینارهایی را فرصتی برای حل مشکلات بیان کرد.

مربیان در مراکز فرهنگی نقش کلیدی دارند

در بخش دیگری از این گردهمایی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بیان کرد: ما باور داریم با همکاری یکدیگر می‌توان مشکلات سازمانی را تشخیص داد و بعد به دنبال راه حل بود.

محمود مروج با اشاره به اهمیت فعال بودن مراکز فرهنگی هنری کانون تصریح کرد: شیوع کرونا سبب شد برگزاری برنامه‌های کانون در بخش‌هایی، از روال عادی فاصله بگیرد و این شرایط نامطمئن از لحاظ برنامه‌ریزی و اجرا، برنامه‌ها را با مشکل مواجه کرد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته در مراکز بچه‌ها را کمتر دیدیم، اما با فروکش کردن بیماری کرونا لازم است بیشتر سراغ مراکز برویم و با ارائه خدمات مناسب به فعالیت‌ها رونق دهیم.

معاون فرهنگی کانون خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش خدمات فرهنگی مبتنی بر مراکز فرهنگی است و اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما در محیط مراکز فرهنگی شکل می‌گیرد.

مروج اظهار کرد: از طرفی در مراکز فرهنگی در نگاه اول نقش مربیان بیشتر به چشم می‌خورد و آن‌ها در مجموعه، نقش کلیدی دارند. بنابراین باید برای تک‌تک مربیان ارزش قائل شویم و این را در عمل نشان دهیم.

وی در پایان گفت: کانون پرورش فکری براساس تولید و خدمات فرهنگی شکل گرفته است. با بازتعریف و به روز شدن برنامه‌ها باید براساس خدماتی که برای کودک و نوجوان تعریف شده سازمان‌دهی شویم و به سمتی برویم که با توجه مداوم به این موضوع، مراکز فرهنگی، فضایی استاندارد داشته باشند.

گفتنی است دومین نشست سراسری کارشناسان ادبی و هنری استان‌های کشور ۷ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۹ اسفند ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =