تلاش برای بهره‌مندی بیشتر کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های کانون

اولین نشست شورای فرهنگی مدیران حوزه معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۱ با بررسی برنامه‌های این معاونت برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون فرهنگی کانون در این نشست که با حضور افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، سیده‌نسرین سجادیان مدیرکل آموزش و پژوهش، انسیه موسویان مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری و حسین موذن مشاور معاون فرهنگی کانون برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که در سال ۱۴۰۰ با مساعدت و همکاری کارشناسان، مربیان و کارکنان ستاد و استان‌ها توانستیم در مسیری گام برداریم تا کودکان و نوجوانان از برنامه‌های کانون بهره‌مند شوند.

محمود مروج با بیان این‌که سال گذشته با توجه به مشکلات همه‌گیری ویروس کرونا که غیرحضوری شدن فعالیت‌های مراکز را به دنبال داشت، اظهار کرد: تمام تلاش ما در کانون این بود که ارتباط با مخاطب قطع نشود و کودکان و نوجوانان بهره لازم را از فعالیت‌های کانون ببرند.

مروج افزود: سال گذشته در وبینارها و گردهم‌آیی‌های آموزشی در حوزه معاونت فرهنگی تلاش شد تا رویکرد مرکز محوری و مخاطب محوری مورد توجه قرار گیرد و زمینه‌ای فراهم شد تا مراکز بیش از گذشته مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

معاون فرهنگی کانون درباره تقویت و ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری کانون نیز تاکید کرد و گفت: جایگاه انجمن‌ها باید تقویت و از فعالیت‌های آن‌ها حمایت شود.

وی ضمن تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواستار تشکیل جلسه شورای سیاست‌گذاری این جشنواره شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری گفت: یکی از کارهای مهم در سال جدید، رصد فعالیت‌های کانون در فضای مجازی از منظر فرهنگی، است.

مروج از مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی خواست تا بازتعریفی از فعالیت‌های امداد فرهنگی با همکاری واحد بسیج در شرایط عادی و اضطراری را مدنظر قرار دهد.

معاون فرهنگی کانون همچنین خواستار ادامه فعالیت کارگروه‌های‌ معماری فضاهای فرهنگی، کانون مجازی، بررسی و آسیب‌شناسی مهرواره‌ها و جشنواره‌های کانون و نظام برنامه‌ریزی، با مشارکت فرهیختگان کانون، شد.

وی گفت: بازبینی و رصد نشریه‌هایی که در سه سال گذشته در ستاد و استان‌ها چاپ شده و این‌که چه نشریاتی برای مراکز و مخاطبان ارسال شود، نیز مورد بررسی قرار گیرد.

معاون فرهنگی کانون همچنین تاکید کرد: درباره ثبت‌نام و میزان حق ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری و غیرحضوری و شهریه پیشنهادی و تمرکز بر روی سامانه ثبت‌نام تصمیم‌گیری شود.

معاون فرهنگی کانون اظهار امیدواری کرد: که در سال ۱۴۰۱ بیش از گذشته با تشریک مساعی بیشتر مربیان و کارشناسان بتوانیم پشتیبان و حامی همکاران استانی و مخاطبان مراکز فرهنگی و هنری باشیم.

وی در پایان یادآور شد که برنامه‌های معاونت فرهنگی کانون در سال ۱۴۰۱ به‌زودی به تمامی اداره‌های کل کانون در سراسر کشور ارسال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =