جشن روزه اولی‌ها در مجتمع کانون استان قزوین

در یک برنامه مشارکتی آیین ویژه‌ای برای دختران روزه اولی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  در مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 29 فروردین 1401، در یک برنامه مشارکتی جشن روزه اولی‌ها برای پنجاه دختر به سن تکلیف رسیده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن نمایش کانون استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سید علی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاونان دو مجموعه برگزار شد، چند برنامه متنوع برای مهمانان بزرگ و کوچک کانون اجرا شد.

سرود ملی، تلاوت قرآن مجید، قصه‌گویی، اجرای مجری-عروسک با محتوای وظایف دینی دختران به سن تکلیف رسیده، اجرای نمایش صحنه‌ای«بنگ بنگ» و اجرای دعای افطار از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

در آغاز این مراسم مدیرکل کانون همراه با خوش‌آمدگویی به همه مهمانان کانون، حضور روزه اولی‌ها را در کانون گرامی داشت و تاکید کرد روزه و عبادت آنها ارزش ویژه‌ای دارد.

موسوی ماه مبارک رمضان را فرصتی طلایی برای این روزه داران کوچک دانست که توفیق پذیرش مسوولیت بندگی و شرکت در امتحان الهی را پیدا کرده‌اند. وی هم‌چنین فراهم کردن زمینه ، تبیین چرایی روزه‌داری و پرهیز، رعایت شرایط و همراهی با روزه اولی‌ها را وظیفه بزرگترهای آن‌ها دانست.

مدیرکل کانون در ادامه از دست اندرکاران این برنامه قدردانی کرد.

مدیرکل کمیته امداد نیزهمراه با تبریک به روزه اولی‌ها، درباره اهمیت و اثرگذاری روزه سخن گفت و داستانی قرآنی درباره روزه داری اهل بیت (علیهم السلام) برای مهمانان این برنامه روایت کرد.وی هم‌چنین طرحی برای نقاشی روزه اولی‌ها از خاطره اولین روزه خود و گردآوری آثار و تقدیر از آنها پیشنهاد کرد.

پس از اجرای چند برنامه متنوع در سالن نمایش، مهمانان این مراسم روزه ‌خود را افطار کردند و روزه‌اولی‌ها با تقدیم هدایایی موردتقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =