کد خبر: 314847
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
بازدید 159
مراکز کانون لرستان سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشتند

هم‌زمان گرامی داشت حماسه سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر روز ملی «مقاومت، ایثارو پیروزی» مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان لرستان، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، هم‌زمان با سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر روز ملی «مقاومت، ایثارو پیروزی» برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری لرستان برگزار شد.
فضاسازی مراکز متناسب با این ایام، معرفی وقایع، معرفی کتاب، قصه‌گویی وکارت پستال سازی، غبار روبی گلزار شهدا، ساخت نشریه دیواری، برپایی ایستگاه نقاشی و ایستگاه ادبی با موضوع «مقاومت و ایثار»، از جمله این برنامه‌ها بود.
براساس این گزارش: مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری لرستان در 3 بخش فرهنگی، هنری و ادبی، ویژه برنامه هایی با حضور اعضا و دعوت از دانش آموزان اجرا کردند که می توان به ویژه برنامه های بخش فرهنگی شامل: قصه گویی با موضوع «عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر» معرفی و تشریح حماسه آزادسازی خرمشهر و معرفی شخصیت شهید جهان‌آرا و روخوانی کتاب اشاره کرد.
در بخش هنری مربیان مراکز ویژه برنامه های نقاشی، خوشنویسی و سفالگری (کتیبه سازی) را با حضور اعضا برگزار کردن که آثاربرتر ارائه شده دراین زمینه به صورت نماهنگ در فضای مجازی منتشر شد.
در بخش ادبی، مربیان با دعوت از اعضا و دانش آموزان مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، شهادت، مقاوت و پیروزی را با خوانش شعر، دلنوشته به کودک و نوجوان منتقل کردند.

در سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان، ضمن آشنایی با زوایای مختلف ایثار و فداکاری رزمندگان درحماسه‌ی آزادسازی خرمشهر بیشتر آشنا شدند و یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند.
گفتنی است: 27 مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی وهشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =