وزن و ریتم در موسیقی و تطبیق شناخت بهتر آن در تصویر

اولین جلسه کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اولین روز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با تدریس مهدی زارع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، اولین جلسه کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز ۸ خرداد ۱۴۰۱ در اولین روز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با تدریس مهدی زارع آهنگساز و صداگذار انیمیشن و با حضور مربیان کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


این جلسه با معرفی و شناخت بیشتر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و سپس مهدی زارع آهنگساز و صداگذار انیمیشن به مباحث تئوری بنیادی موسیقی، شناخت فیزیک صوت، مباحث وزن و ریتم در موسیقی و تطبیق شناخت بهتر آن در تصویر پرداخت شد.
در این جلسه درباره مبحث صدا در تصویر و دسته‌بندی آن به سه دسته صدای گفتار، صدای صحنه و صدای موسیقی و اهمیت شناخت این سه مبحث و هماهنگی این سه عنصر مهم صدا در تصویر صحبت و گفتگو شد.
در ادامه اولین جلسه کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار بر این شد در جلسه بعدی که صبح فردا دوشنبه ۹ خردادماه برگزار می‌شود، نقد و بررسی این سه عنصر مهم در تصویر، با بررسی آثار بخش مسابقه بین‌الملل که امروز در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به نمایش در می آید، شروع شود تا درک عینی‌تری از مباحث صحبت شده ایجاد شود.


زارع در ادامه این کارگاه به مبحث سازشناسی و درک و دریافت ریتم پرداخت و قرار شد ادامه این مباحث در کلاس فردا پی گرفته شود.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =