مردم از روز اول جشنواره پویانمایی تهران استقبال کردند/ می‌خواهیم بیشتر درباره انیمیشن بدانیم

چندتن از حاضران در اولین روز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از دلایل و انگیزه‌هایشان برای حضور در جشنواره گفتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران امروز ۸ خرداد ماه از صبح ساعت ۸ و نیم با استقبال هنرمندان، دانشجویان و فعالان حوزه انیمیشن فعالیت خود را آغاز کرد.
در همین زمینه با تعدادی  از حاضران در روز اول جشنواره گفت‌وگو کردیم و آن‌ها درباره دلیل و انگیزه خود برای حضور در جشنواره گفتند.
خانم چراغی گرافیست ۳۷ ساله عنوان کرد: قصد داشتم با آمدن به جشنواره، انیمیشن‌ها و فیلم‌های جدید را تماشا کنم. همچنین پس از کاهش همه گیری ویروس کرونا برای من جذاب بود که در چنین فضا و رویدادی حضور داشته باشم.


کوروش بصیر مدیرفروش یک شرکت تجاری که ۲۶ سال دارد، گفت: دلیل اصلی من برای حضور در جشنواره از جنبه‌های تولیدمحتوا و تبلیغات بود و بیشتر توجه داشتم که چگونه می‌شود با فعالان این حوزه در حوزه تبلیغات و تولیدمحتوا ارتباط برقرار کرد.
مونا حداد ۲۴ ساله هم اظهار کرد: من در دانشگاه گرافیک خواندم و به نقاشی علاقه دارم و اکنون هم در حوزه طراحی فعالیت می‌کنم به همین دلیل حضور در جشنواره پویانمایی تهران و آشنایی با این حوزه برای من جذاب بود.
شکیلا شهرکی تصویرگر ۲۶ ساله گفت: من خودم به کارهای انیمیشن علاقه دارم اما بنابر شرایطی نتوانستم در این حوزه فعالیت کنم. این جشنواره را دوستم به من معرفی کرد تا حضور داشته باشم و از آثار و حال‌وهوای آن ایده بگیرم.
دلارام حیدری  ۳۵ ساله، خانه‌دار و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری که با دختر خود در جشنواره حاضر شده بود، گفت: من به همراه دخترم که ۸ سال دارد به جشنواره آمده‌ام و او را آورده‌ام تا انیمیشن‌ها را تماشا کند و لذت ببرد.
امیرحسین نوروزی انیماتور ۳۱ ساله بیان کرد: دلیل اینکه من به جشنواره آمدم این است که اثرم به نام «ریش سفید» در جشنواره حضور دارد و قرار است اکران شود.


شیما انجیدری فعال حوزه انیمیشن و کمیک که جوان ۲۳ ساله است، گفت: من با محیط انیمیشن ایران فاصله زیادی داشتم زیرا اغلب با سایت‌های خارجی در ارتباط هستم و به همین دلیل به جشنواره آمدم تا از نزدیک با فعالیت بچه‌های داخل ایران آشنا شوم.
رضا کارمند ۳۷ ساله اظهار کرد: من امروز  به اینجا آمدم. البته سال‌ها پیش به تولید فیلم و انیمیشن علاقه داشتم اما نشد که در این حوزه فعالیت کنم. امروز که جشنواره را دیدم به نظرم حال و هوای خوبی داشت و فکر می‌کنم برگزاری چنین رویدادهایی برای معرفی آثار بسیار مهم است.


محمد دانشجوی انیمیشن ۱۹ ساله عنوان کرد: برای من حضور در جشنواره و تماشای آثار پویانمایی بسیار مهم بود و همین امروز هم کلی از فیلم‌ها ایده گرفته‌ام و در کارگاه‌ها شرکت کردم.
ندا فیلمساز ۲۸ ساله به عنوان آخرین فردی بود که سراغ او رفتیم و او گفت: تنها دلیل مهم من برای حضور در جشنواره پویانمایی دیدن دوستانم از نزدیک و تماشای آثار آن‌ها بود.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی از ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران درحال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =