ریتم سازی در انیمیشن

دومین جلسه کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین روز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با تدریس مهدی زارع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش اول این جلسه که در دو بخش دو و نیم ساعته (مجموعا پنج ساعت) برگزار شد، مباحث بنیادی تئوری موسیقی شامل بخش‌های شناخت فاصله‌ها در موسیقی، فاصله‌های مطبوع و نامطبوع و کادر این صداها در موسیقی به‌خصوص موسیقی و فضای صدای یک انیمیشن صحبت و گفتگو شد. 
همچنین در ادامه کلاس مبحث گام‌های موسیقی کلاسیک مطرح و تدریس شد.
چند نمونه صوتی و موسیقی توسط مهدی زارع نواخته شد و همچنین تفاوت گام مینور و ماژور و ایجاد فضاسازی در انیمیشن با این دو گام با پخش چند نمونه تصویری و اتود صدا مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. 


در بخش دوم کلاس ادامه محبث درک ،دریافت و شناخت مناسب از  ضرباهنگ تدریس شد و همچنین درباره ایجاد فضای صوتی و ریتم‌سازی در انیمیشن با کمک هنر صداگذاری بحث و گفتگو شد و چند نمونه تصویری نیز پخش شد.
انیمیشن «باران» از بخش بین‌الملل جشنواره مجدد در این کلاس پخش شد و به عنوان یک مثال خوب از کارکرد مناسب صداگذاری در انیمیشن مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان کلاس انیمیشن  «اتاق ۲۱» ساخته پیمان دهقانی از بخش مسابقه کودک و نوجوان جشنواره که توسط مهدی زارع آهنگسازی و صداگذاری شده است، مورد نقد و بحث با مربیان کانون قرار گرفت و کلاس به پایان رسید.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =