مهمترین رسالت کانون شکوفایی استعدادهای دینی، فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان است

نشست تخصصی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اعضای شورای معاونان اداره‌کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با سفر رییس جمهور به استان کرمان قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در نشستی با اعضای شورای معاونان اداره‌کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش مهمترین چالش امروز در دستگاه تعلیم و تربیت را تربیت نیروی انسانی دانست و گفت: باید در انتخاب و استخدام معلم‌ها روش‌های مناسبی اعمال شود و معلمانی متخصص و متعهد به کار گرفته شوند.

احمدی لاشکی اظهار داشت: سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود که ۵ کمیسیون تخصصی شامل کمیسیون‌های «الگوی حکمرانی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین»، «عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی با تاکید بر زیست‌بوم جدید و آماده‌سازی مدارس برای ایفای وظیفه در سال تحصیلی آینده»، «پایش و سنجش کیفیت یادگیری با نوآوری در محتوا و روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری‌های نوین»، «ایجاد فرصت‌های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیب‌های اجتماعی، صیانت از کودک در برابر آسیب های فضای مجازی» و «مردمی‌سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان» برای این اجلاس تشکیل شده است.

این در حالی است که، نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در فرصتی که در این نشست داشت بیان کرد: نزدیکی و همکاری دو مجموعه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث خدمت‌رسانی بهتر به مخاطبان مشترک است. مهمترین رسالت کانون نیز تربیت نیروی انسانی است و هدف ارزشمند این مجموعه شکوفایی و پرورش استعدادهای دینی، فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان این مرز و بوم است.

وی افزود: کانون، به عنوان یک دستگاه آزموده فرهنگی اقدامات مهمی در زمینه پرورش فکری، اندیشه‌ورزی و آشنایی اعضا با مفاهیم و ارزش‌های دینی و ملی انجام داده است که اثرش در رفتار و اهداف سازمانی آن دیده می‌شود و ورودی، فرایند و خروجی آن مشخص است. در این راستا باید از دو جنبه بودجه و نیروی انسانی متعهد و متخصص بیشتر مورد توجه، مهر و اهمیت واقع شود.

خداترس همچنین گفت: متاسفانه مسائل بودجه و کمبود نیروی انسانی، رسالت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش را تحت‌الشعاع قرار داده است.

سرپرست کانون کرمان در ادامه صحبت‌هایش در معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اضافه کرد: استان کرمان با ۳۴ مرکز ثابت و شش مرکز سیار شهری و روستایی در خدمت کودکان و نوجوانان استان و دستگاهی بهره‌بردار است و اعتبارات آن بیشتر در بخش تجهیز دیده می‌شود که اعتبارات زیادی هم نیست. در صورتی که بیشتر مراکز کانون استان قدمتی ۵۰ ساله دارند و به تعمیرات اساسی نیازمند هستند و همچنین کمبود نیروی انسانی در مراکز کانون مورد مهم دیگری است که نیازمند ساماندهی مناسبی می‌ باشد.

وی در پایان یادآور شد:هرجا نشستی برگزار می‌شود مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود در صورتی که اگر به زیربنای اصلی پرورش قشر مهم جامعه یعنی کودک و نوجوان که سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی برای آینده این کشور محسوب می‌شود بیشتر عنایت شود، آسیب‌ها کمتر خواهد شد و باید به خلاقیت‌ها و ایده‌های خلاق در بحث‌های تربیتی و پرورشی  بیشتر پرداخته شود و دغدغه‌مندی ارگان‌های فرهنگی این مسائل باشد و این ممکن نمی‌شود مگر اینکه مشکلات مربوط بودجه و نیروی انسانی کمتر شود.

نشست تخصصی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اعضای شورای معاونان اداره‌کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش استان کرمان روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ و همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان کرمان در سالن اجتماعات شهید مهدوی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =