حضور مدیران کل کانون در سی‌وششمین اجلاس روسای آموزش ‌و پرورش

مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های کشور در سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش ‌و پرورش حضور دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اجلاس سه‌روزه از روز شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در سالن اجلاس سران و با سخنرانی آیت‌الله ابراهیم رییسی رییس‌جمهوری اسلامی ایران و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش آغاز شد و روز دوشنبه ۳۱ مرداد به کار خود پایان می‌دهد.

حضور مدیران کل کانون در این اجلاس در کنار مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور با هدف گسترش ارتباط‌ و هم‌افزایی در حوزه آموزش و لزوم پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور صورت گرفته است.

شمار مراکز کانون در سراسر کشور اکنون در حدود ۱۰۳۳ مرکز ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه پستی است و بیشتر مخاطبان این مراکز را نیز دانش‌آموزان مدارس تشکیل می‌دهند.

حضور دانش‌آموزان و عضویت آن‌ها در مراکز کانون و بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های کانون در حوزه خلاقیت و کشف و شناساسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی و ضرورت ارتباط بیشتر مربیان کانون با مدارس کشور، لزوم هماهنگی و گسترش ارتباط این دو نهاد مهم و تاثیرگذار در حوزه آموزش و تربیت را یادآور می‌شود.

در اجلاس مدیران و روسای آموزش ‌و پرورش، مدیران کل کانون با حضور در کمیسیون‌ها و مشارکت در مباحث تخصصی، به تبادل نظر و بیان تجربه‌های خود پرداختند.

در همین حال علاوه بر رییس‌جمهوری، تعدادی از وزرا، روسای سازمان‌ها، معاونان وزارت آموزش و پرورش و روسای سازمان‌های تابعه و مقام‌های طراز اول کشوری و لشکری، حوزه علمیه و ... از جمله سخنرانان این اجلاس بودند.

همچنین روز ۳۰ مرداد بخشی از برنامه‌های این اجلاس به ساختمان مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در تهران منتقل شد و وزیر آموزش و پرورش، برخی سخنرانان و حامد علامتی مدیرعامل جدید کانون هم در این روز دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، مشارکت‌جویی‌، شفافیت، پاسخ‌گویی، اثربخشی و رعایت برابری را از جمله اهداف برگزاری اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش عنوان کرد.

اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با شعار «آموزش‌وپرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین، پیشران ایران قوی» و در پنج محور؛ «الگوی حکمرانی و اجرایی سازی سند تحول بنیادین»؛ «عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی با تاکید بر زیست بوم جدید و آماده سازی مدارس برای ایفای وظیفه در سال تحصیلی آینده»؛ «پایش و سنجش کیفیت یادگیری با نوآوری در محتوا و روش های آموزشی مبتنی بر فناوری های نوین»؛ «ایجاد فرصت های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیب های اجتماعی، صیانت از کودک در برابر آسیب های فضای مجازی»؛ «مردمی سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش، ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان» برگزار شد.

در این اجلاس علاوه بر اعضای شورای معاونان و مدیران کل حوزه ستادی وزارت، ۷۵۱ مدیر و رئیس آموزش‌وپرورش، ۳۱ مدیرکل استانی سازمان نوسازی مدارس، ۳۱ مدیر مجموعه دانشگاه فرهنگیان، ۳۱ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد در محل اجلاس سران حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =