رونق کتابخوانی با تقویت دو حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نهاد کتابخانه ها

فرهاد آقا بیگی گفت : ادغام کانون پرورش فکری با نهاد کتابخانه ها، مصداق شکستن یک بالِ پرنده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان  با بیان اینکه  با تقویت دو حوزه کانون پرورش فکری کودکان و اداره کل کتابخانه ها، کتاب و کتاب خوانی در سطح جامعه تقویت می شود گفت :در حال حاضر این موضوع فقط در اندازه صحبت است و هنوز هیچ صحبت کارشناسی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حقیقت این دو حوزه، دو نهاد فرهنگی اما با کارکردهای متفاوت هستند، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان یک مرکز فرهنگی و هنری است و ۶۰ فعالیت در آن انجام می شود که محور آن کتاب است.

آقابیگی افزود: در واقع در این مکان افراد با انجام فعالیت های مختلف کم کم به سوی کتاب و کتاب خوانی جذب می شوند، به عنوان مثال یکی از فعالیت هایی که در کانون انجام می شود نمایش خلاق است که در آنجا مربی از بچه ها تقاضا می کند هر یک از آن ها یک کتاب را از کتابخانه بیاورد سپس کنار یکدیگر می نشینند و افراد به صورت نوبتی در ارتباط با نقش های موجود در کتاب صحبت می کنند و سپس شخصیت کتاب را به نمایش درمی آورند که در واقع در انجام این فعالیت خوانش کتاب وجود ندارد اما افراد با انجام فعالیت های خلاق به کتاب و کتاب خوانی علاقمند می شوند.

وی تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و کتابخانه ها همانند دو بال هستند که باید به صورت جداگانه تقویت شوند که تقویت این دو بال سبب می شود تا به اهداف مورد نظر برسیم اما ادغام دوبال در واقع مانند نقص عضو و شکستن یکی از بال ها است.

این مقام مسئول در ارتباط با فعالیت هایی که طی سال جاری در کانون پرورش فکری کودکان استان انجام می شود، گفت: یکی از اهداف مهم این کانون توجه به تئاتر است که تئاتر کوکو در سرزمین سلامت در فصل بهار در استان برگزار شد و ۵ هزار نفر از این تئاتر دیدن کردند.

وی افزود: در حال حاضر دو تئاتر دیگر برگزار می شود که یکی از آن ها در مهر ماه و دیگری در ۳ ماه آخر امسال برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان خراسان شمالی به راه اندازی خانه بازی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا خانه بازی در این استان راه اندازی شود، چرا که یکی از ابزار پرورش فکر و خلاقیت در کودک و نوجوان بازی است و بسیاری از آموزشها  بر پایه بازی به کودک منتقل خواهد شد .

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا سینمای کانون نیز راه اندازی شود، اظهار کرد: در حال حاضر فضای آن آماده شده و فقط تجهیز آن باقی مانده است و گنجایش پذیرش ۲۳۰ نفر را دارد.

آقابیگی بیان کرد: فیلم هایی در این سینما اکران می شود که در ارتباط با خانواده، کودک و نوجوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =