فعالیت های  کانون پرورش فکری  برنامه ریزی شده، هدفمند و آینده نگر است

مرتضی بهزاد فر گفت : نگاه بلند و ترسیم چشم انداز سه ساله برای رسیدن به اهداف در مجموعه کانون پرورش فکری بسیار ارزشمند است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  رئیس سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی خراسان‌شمالی در نشستی که در محل مرکز مجتمع کانون پرورش و بعد از بازدید از مرکز آفرینش های هنری صورت گرفت خاطر نشان کرد :فعالیت های  کانون پرورش فکری  برنامه ریزی شده، هدفمند و آینده نگر است  و نگاه بلند و  ترسیم چشم انداز سه ساله برای رسیدن به اهداف  در این مجموعه بسیار ارزشمند است.

مرتضی بهزاد فر  با بیان اینکه این مجموعه جامعه ای را هدفگذاری می کند که آینده سرزمین در دست آنان است  تصریح کرد :  هر چقدر در مجموعه کانون پرورش فکری  هزینه  شود آینده بهتری برای کشور رقم خواهد خورد.

او  با اشاره به اینکه این  اقدامات  آینده ساز است و ما با این سرمایه گذاری آینده جامعه را در دست خواهیم داشت افزود : به طور قطع از ظرفیت  مجموعه سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی برای کمک به اجرای هر چه بهتر فعالیت های فرهنگی و هنری  کانون پرورش فکری استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی استان در ادامه به وجود  آسیب های اجتماعی  در بین بعضی از اقشار مختلف مردم اشاره و عنوان کرد :  باید پذیرفت که در زمینه اقدامات فرهنگی نقایصی در کشور وجود دارد و  نیاز است تا چتر آموزشی کانون پرورش فکری در جامعه گسترده  تر شود.

بهزاد فر افزود : قطعا با توجه بیشتر به  مجموعه ی کانون پرورش فکری  و سرمایه گذاری در بخش های مختلف  فرهنگی ، قابلیت کنترل آسیب های اجتماعی امکان پذیر خواهد بود و نگاه کانون به جامعه حاشیه نشین شهر بسیار حائز اهمیت است و فعالیت های ویژه کانون در مراکز سیار در  سطح روستاها نیز قابل تقدیر است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  نیز در این نشست اظهار داشت : در حوزه فرهنگی  علاوه بر اجرای تمام فعالیت های فرهنگی، سه حوزه برای ایجاد جریان  فرهنگی  در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان هدف قرار داده شده است  که شامل حوزه قصه، بازی، و نمایش می باشد.

آقا بیگی با اشاره به اینکه  در حوزه قصه و قصه گویی پویش قصه، لبخند، زندگی راه اندازی شد گفت : کارگاه های آموزش قصه گویی  در کلیه مراکز فرهنگی هنری  استان و جمع آوری قصه های بومی محلی با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری  استان برای ثبت  این قصه ها به عنوان میراث ناملموس استان از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه بود.

او  با بیان اینکه در حوزه تئاتر استان  نیازمند  تامین زیر ساخت بودیم افزود : خوشبختانه زیر  ساخت  های مورد نیاز در این حوزه آماده شده  است و  هم اکنون در حال  تولید محتوی و تهیه ابزار های مورد نیاز تولید تئاتر کودک و نوجوان هستیم تا با نگاه ویژه  به تئاتر کودک در استان جشنواره تئاتر استانی کودک را راه اندازی کنیم.

او گفت : حوزه بازی نیز به زودی فعال خواهد شد چرا که سه حوزه ی بازی، قصه  و نمایش سه  ابزار قدرمند برای تربیت کودک و نوجوان می باشد.

فرهاد آقا بیگی  گفت : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  همچنین برای اولین بار در کشور  اقدام به طراحی نرم افزاری  با هدف  ارتقا دانش شغلی مربیان، هدف دار نمودن اهداف آموزشی  و تحقق آنها با تدوین شناسنامه تخصصی  کرده است و در نهایت شناسنامه تخصصی مربی در قالب نرم افزار تهیه و هر سال به روز رسانی می شود.

فعالیت های  کانون پرورش فکری  برنامه ریزی شده، هدفمند و آینده نگر است

 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان  در  ادامه به  حوزه مالی و زیرساخت  اشاره کرد و گفت : توجه  ویژه به زیرساخت و بهره برداری از مراکز فرهنگی و هنری  نیمه تمام در استان از دیگر فعالیت های کانون پرورش فکری در سه سال اخیر می باشد.

او با اشاره به امضای موافقت نامه مراکز برای اولین باردر استان  افزود : امسال نیز سیستم بودجه بندی و بهای تمام شده  بر اساس عملکرد سه سال گذشته مراکز پیاده شده است، در این سیستم اعتبار مورد نیاز جهت اجرای اهداف از پیش تعیین شده در سند چشم انداز کانون به مراکز فرهنگی و هنری  به صورت  فصل به فصل تخصیص می یابد   و  درپایان  هر فصل انحرافات مطلوب و نامطلوب از بودجه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

به گفته ی آقابیگی؛ رعایت سقف بودجه و اصلاح الگوی مصرف به همراه کاهش هزینه ها و همچنین تلاش در کسب و جذب درآمد های پیش بینی شده در موافقتنامه مبادله شده که منتج به عملکرد مطلوب بودجه گردد همراه با تقدیر از عوامل اجرایی مراکز فرهنگی و هنری خواهد بود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  گفت : در سفر ریاست محترم  جمهوری  به خراسان شمالی  ۱۰۰ میلیارد ریال  برای  تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص داده شده است که از این مبلغ ۲۵ میلیارد ریال  برای تکمیل و تجهیز خانه بازی و سینمای کودک و مرکز نجوم استان  و مبلغ ۷۵ میلیارد ریال  جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام مراکز فرهنگی و هنری شهرهای آشخانه، اسفراین، بجنورد، جاجرم و غلامان  در نظر گرفته شده است.     

برای دیدن گزارش تصویری بازدیدرئیس سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی خراسان‌شمالی از مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری اینجا کلیک کنید.  

فعالیت های  کانون پرورش فکری  برنامه ریزی شده، هدفمند و آینده نگر است

فعالیت های  کانون پرورش فکری  برنامه ریزی شده، هدفمند و آینده نگر است

فعالیت های  کانون پرورش فکری  برنامه ریزی شده، هدفمند و آینده نگر است

فعالیت های  کانون پرورش فکری  برنامه ریزی شده، هدفمند و آینده نگر است

فعالیت های  کانون پرورش فکری  برنامه ریزی شده، هدفمند و آینده نگر است

فعالیت های  کانون پرورش فکری  برنامه ریزی شده، هدفمند و آینده نگر است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =