شورا های شهر و شهرداری ها در تمام شهرها با ایجاد شهر دوستدار کودک موجبات نشاط را فراهم کنند.

محمد رضا حسین نژاد گفت: دستگاهای فرهنگی باید فضایی سالم، ایمن و مملو از شادی و آرامش برای کودکان ایجاد تا بدون دغدغه مسیر درست زندگی را پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی محمد رضا حسین نژاد روز سه شنبه در دیدار جمعی از کودکان خراسان شمالی به مناسبت هفته ملی کودک اظهارداشت: کودکان مهمترین سرمایه های ملی هر جامعه ای محسوب می شوند و آینده هر ملتی در دست آنها است.

استاندار خراسان شمالی گفت : کودکان و نوجوانان نسلی آمیخته با لطافت و ظرافت هستند که می توان از آنان در راستای تربیت انسان‌هایی نیک اندیش و خلاق برای پویایی آینده کشور بهره برد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: هم افزایی اولیاء و مربیانی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان موجب شکوفایی و کشف استعدادهای این نسل می شود.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی مناسبی باید برای تربیت و شکوفایی این نسل ارزشمند انجام شود چرا که آنان طلایه داران این مرزو بوم هستند.

حسین نژاد ورود مدیریت شهری را به حوزه های آموزشی و تربیتی نسل کودک و جوان را ضروری دانست و افزود: توجه به تربیت کودکان در کنار آموزش‌های تحصیلی از مسائل مهم حوزه کودک‌ و نوجوان در شهرها محسوب می شود که مدیریت شهری باید به این موضوع دقت کافی داشته باشد.

شورا های شهر و شهرداری ها در تمام شهرها با ایجاد شهر دوستدار کودک موجبات نشاط را فراهم کنند.

محمد رضا حسین نژاد افزود: مهدهای کودک کار خود را منوط به نگهداری کودکان نکنند بلکه استعدادهای کودکان باید در تمام عرصه ها شکوفا شود.
وی خطاب به کودکان با تاکید بر اهمیت و گسترش کتابخوانی در حوزه های مختلف ، افزود : در این مسیر مربیان پرورشی نقش مهمی خواهند داشت تا این کودکان در آینده راه خود را پیدا کنند زیرا تفاوت انسان ها در مسیر های انتخابی است و این مسیر می تواند افق روشنی را پیش روی آنان قرار دهد

 دستگاه‌های فرهنگی محیط شادی برای کودکان فراهم کنند

وی اظهارداشت: مدیریت شهری باید بستر و زیرساخت های آموزشی کودکان را به خوبی فراهم کند و در این زمینه اقدامات کاربردی از جمله شهر دوستدار کتاب را تدارک ببیند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: مدیریت شهری با فراهم کردن فضا در آپارتمان نقش ویژه ای در تربیت کودکان ایفا می کند و باید در این زمینه برنامه ریزی درستی انجام شود.

در این دیدار صمیمی تعدادی از کودکان خواسته ها و علایق خود را به استاندار خراسان شمالی در میان گذاشتند.

شورا های شهر و شهرداری ها در تمام شهرها با ایجاد شهر دوستدار کودک موجبات نشاط را فراهم کنند.

هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ با شعار "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" همزمان با ۱۶ مهر (روز جهانی کودک) آغاز و تا جمعه ۲۲ مهرماه ادامه دارد.

 دستگاه‌های فرهنگی محیط شادی برای کودکان فراهم کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =