کاردار سفارت فدراسیون روسیه در ایران، هفته ملی کودک را تبریک گفت

رافائل گئورکیان کاردار سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی به کانون پرورش فکری، روز جهانی و هفته ملی کودک را به کودکان و نوجوانان ایرانی تبریک گفت و خاطرنشان کرد: در ایران و روسیه خانواده و کودک در جایگاه اول قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ تعدادی از مسئولان و هنرمندان از کشورهای مختلف با ارسال پیام‌، این رویداد را به کودکان و نوجوانان ایرانی تبریک گفته‌اند.

متن کامل پیام رافائل گئورکیان کاردار سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران را در ادامه می‌خوانید:

برگزارکنندگان محترم روز جهانی کودک در جمهوری اسلامی ایران

دوستان عزیز!

از طرف فدراسیون روسیه و از طرف شخص خودم و تمامی کارمندان سفارت روسیه به‌ویژه کودکان آن، روز جهانی کودک را تبریک عرض می‌کنم.

روسیه و ایران اشتراک‌های زیادی با یکدیگر دارند. خودتان قضاوت کنید. یک سوم جمعیت کشورهایمان را کودکان تشکیل می‌دهند و هم در ایران و هم در روسیه خانواده و کودک در جایگاه اول قرار دارند. زمانی که در یک خانواده روسی بچه‌ای به دنیا می‌آید، این اتفاق به عنوان یک روز بزرگ جشن گرفته می‌شود.

ساکنان جمهوری‌ها و استان‌های جنوبی ما در این روز قربانی می‌کنند، همانطور که اجدادشان قرن‌ها این کار را انجام می‌دادند. ساکنان شهر مسکو با همه قوم و خویشان و دوستان همراه با گل و هدایا به بیمارستان می‌روند تا مادر و کودک را به خانه ببرند.

می‌دانم که در ایران هم تولد کودک مقدس است و شادترین اتفاقی است که می‌تواند در خانواده به وقوع بپیوندد.

در روسیه و همچنین در ایران، سالیان سال تلاش زیادی برای تربیت کودک صرف شده است.

این تلاش‌ها هم از سوی خانواده و هم از طرف دولت صورت می‌گیرد.

ارائه بهترین آموزش و دانش به کودک هم در کشور ما و هم در ایران در اولویت قرار دارد.

نتایج این امر مشهود است.

روسیه از قدیم‌الایام در حال پرورش دانشمندان، آهنگسازان و ورزشکاران بزرگ بوده است.... ایران نیز گهواره ریاضیدانان، شاعران، دانشمندان و فیلمسازان بزرگ است. اما همه این بزرگان زمانی کودک بوده‌اند و به دلیل همین رویاهای کودکانه و پشتکار والدین آن‌ها و معلمان‌شان به نتایج بزرگی رسیدند. بنابر این به نظام تربیت سالم، به عنوان شباهتِ دیگر کشورهایمان اشاره می‌کنم.

تغییرات در جهان، مملو از تهدیدها و فرصت‌های بزرگی است که فرزندان ما باید آن‌ها را مدیریت کنند.

آن‌ها آینده کشورهای ما و حتی کل کره‌زمین هستند که امروز شدیداً به صلح، احترام به همنوع، عدالت، راستی و نظم نیاز دارد. این‌ها اساسی‌ترین ارزش‌های معنوی‌ای هستند که مردم روسیه و ایران را متحد می‌کنند. اطمینان دارم که فرزندانمان در این دنیا همسفر هستند.

بار دیگر این روز را به همه‌ی شما تبریک گفته و برای شما سلامتی و خستگی‌ناپذیری در حرکت به سمت آرمان‌هایتان آرزومندم.

هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سراسر کشور در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =