امداد فرهنگی کانون استان اردبیل در روستای آلادیزگه شهرستان نمین

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک کاروان پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور در روستای آلادیزگه در شهرستان نمین، به ارایه خدمات فرهنگی و هنری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، کاروان پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با حضور ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون، روز سه‌شنبه ۱۹مهرماه سال ۱۴۰۱، در آموزشگاه ابتدایی شهید جهانگیری روستای آلادیزگه از توابع شهرستان نمین برای کودکان و نوجوانان این منطقه برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا کرد.

سرپرست اداره کل کانون با اشاره به اینکه این طرح در راستای توسعه عدالت فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود، گفت: به مناسبت هفته‌ی ملی کودک در کنار کودکان مناطق شهری، برنامه‌هایی نیز برای کودکان ساکن روستاها به‌خصوص مناطق کم برخوردار در نظر گرفته‌شده است تا در قالب طرح امداد فرهنگی، فرزندان عزیزمان در این مناطق را در جشنی که متعلق به خودشان است، سهیم کنیم.

امداد فرهنگی کانون استان اردبیل در روستای آلادیزگه شهرستان نمین

ملک‌زاده فرد بابیان اینکه اجرای این طرح مختص به این هفته نخواهد بود، اظهار داشت: کاروان پیک کانون استان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته شهری و روستایی که دسترسی مناسب به خدمات فرهنگی ندارند برای کودکان و نوجوانان این مناطق به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری می‌پردازند.

وی از نگاه ویژه کانون به توسعه عدالت فرهنگی در روستاها و مناطق حاشیه شهری خبر داده و تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان علاوه بر ۲۳ مرکز ثابت در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، دارای ۳ مرکز سیار روستایی و ۲ کتابخانه پستی است که درمجموع به ۱۰۰ روستای استان به‌صورت مستمر خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی و هنری ارایه می‌کند و در کنار آن کتابخانه سیار شهری در اردبیل نیز ۲۰ مدرسه در محله‌های کم برخوردار را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار داده است.

سرپرست اداره کل کانون خاطرنشان: اجرای نمایش خلاق، نقاشی، بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، سرود و اجرای مسابقه طناب‌کشی از فعالیت‌های انجام شده توسط کاروان پیک امید در این روز بود و در پایان برنامه نیز، بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان این مناطق اهدا ‌شد.

شایان‌ذکر است، این برنامه با همراهی داریوش علومی معاون فرهنگی، حسین یوسفی مسوول حراست، مهدیه علیقلی‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی، زهرا فرج زاده مربی مسوول کانون شهرستان نمین و صابر وطنخواه مربی سیار روستایی، در چهارمین روز از هفته‌ی ملی کودک با همکاری مدیر و معلمان آموزشگاه شهید جهانگیری آلادیزگه انجام ‌گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =