کانون پرورش فکری در شکل‌گیری هویت اجتماعی کودکان و نوجوانان موثر است

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با شرکت در برنامه زنده تلویزیونی «تزه گون» شبکه سبلان، برنامه ها و فعالیتهای کانون را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون استان اردبیل، صبح روز دوشنبه ۱۸ مهرماه سال ۱۴۰۱ با حضوردر شبکه‌ی سبلان سیمای مرکز استان و برنامه تلویزیونی«تزه گون»، با تبریک هفته‌ی وحدت و هفته‌ی ملی کودک، گفت: به مناسبت روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک، برنامه‌های گرامیداشت این مناسبت از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در مراکز کانون پرورش فکری، مدارس، مهدهای کودک، با همکاری سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مختلف در حال اجرا است.

 سرپرست کانون استان با بیان اینکه در مراکز کانون همه‌ی روزهای هفته، روز کودک به شمار می‌آید، گفت: افراد دارای سنین ۶ تا ۱۸ سال با حضور در کانون از خدمات فرهنگی، هنری و ادبی بهره‌مند می‌شوند و عضویت در این ایام برای مراجعه کنندگان کودک و نوجوان رایگان می‌باشد.

کانون پرورش فکری در شکل‌گیری هویت اجتماعی کودکان و نوجوانان موثر است

ملک‌زاده فرد تصریح کرد: فعالیت‌های مختلفی برای اجرا در این مناسبت تدارک دیده شده است که  آغاز برنامه‌ها در استان از روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه رقم خورده است و جشن‌ها و ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با حضور کودکان و نوجوانان عزیز در حال اجرا می باشد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های خاص اداره کل کانون استان در این هفته، خاطر نشان کرد: از جمله برنامه‌هایی که مدنظر قرار گرفته است، حضور مربیان کانون در بیمارستان‌ها برای عیادت و دلجویی از کودکان بیمار بستری خواهد بود و در کنار کودکان ساکن شهرها، با نگاه ویژه به مناطق روستایی، کودکان این مناطق نیز مورد توجه قرار گرفته و کاروان پیک امید در قالب امداد فرهنگی، در روستای آلادیزگه نمین به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

سرپرست کانون استان حضور تماشاخانه‌ی سیار برای اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در مناسبت هفته‌ی ملی کودک را از جمله برنامه‌های شاخص کانون در این هفته عنوان کرده و اظهار داشت: در این رویداد فرهنگی، هنرمندان کانون  از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه علاوه بر اردبیل در ۶ شهر استان شامل انگوت، گرمی، بیله‌سوار، جعفرآباد، پارس‌آباد و اصلاندوز به اجرای نمایش عروسکی و دیگر برنامه‌های شاد خواهند پرداخت.

وی افزود: کانون پرورش فکری محل استعداد یابی است و کودکانی که عضو کانون خواهند بود با شرکت در برنامه‌ها و کارگاه های مختلف، استعدادهای آنها شناسایی و طی سال‌های حضور در مراکز، پرورش داده می شوند تا به تولید آثار ادبی و هنری برسند.

ملک‌زاده فرد با بیان اینکه کانون در شکل گیری هویت وشخصیت اجتماعی افراد تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسوولان استانی و کشوری سابقه عضویت در مراکز کانون را دارند و ازآن به نیکی یاد می کنند چرا که کانون به کودکان و نوجوانان قدرت تفکر، بیان و اظهار نظر می‌دهد و با افزایش اعتماد به نفس، به رشد شخصیتی آنها کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه والدین میتوانند با همراهی فرزندان در امر مطالعه و خوانش کتاب، از آن‌ها در برابر آسیب‌های فضای مجازی مراقبت کنند، از خانواده‌ها خواست در صورت دسترسی به مراکز کانون، فرزندان خود را از امکانات این مراکز بهره‌مند سازند.

وی اظهار داشت: اسم کودکی مبین این امر است که در مسیر زندگی، فرزندان ما نیازمند همراهی والدین هستند تا با احساس امنیت، آرامش و سلامتی، این دوران را سپری نمایند و کانون پرورش فکری نیز برای دستیابی کودکان به آینده‌ای خوب و موفق، در کنار والدین  و خانواده‌ها حضور دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =