حضور سرپرست اداره کل کانون استان اردبیل در برنامه رادیو و تلویزیونی «رادیو ساعتی»

هم‌زمان با روز جهانی و آغاز هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با حضور در برنامه «رادیو ساعتی» صداوسیمای مرکز اردبیل به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست اداره‌کل کانون استان با حضور در برنامه «رادیو ساعتی» که به‌صورت هم‌زمان از طریق شبکه تلویزیونی سبلان نیز در حال پخش بود، بابیان اینکه کودکان سرمایه‌های زندگی هستند و همه‌ی‌ روزهای سال متعلق به آن‌هاست، گفت: روز جهانی و هفته ملی کودک بهانه‌ای است تا مسوولان، متولیان امر تربیتی و خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به مسایل زندگی، رفتاری و اخلاقی کودکان داشته باشند.

ملک‌زاده فرد با اشاره به اینکه روز جهانی کودک یادآور جایگاه حق‌وحقوق کودکان در جامعه است، تصریح کرد: در کشور ما از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه به‌عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است و کانون پرورش فکری به‌عنوان نهادی که مخاطب اصلی آن کودکان و نوجوانان است در این مناسبت ویژه‌برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد کرد.

سرپرست اداره‌کل کانون استان خاطرنشان کرد: مراکز کانون استان به‌عنوان کتابخانه تخصصی کودک و نوجوانان در قالب ۲۳ مرکز ثابت،۴ مرکز سیار شهری و روستایی و ۲ مرکز کتابخانه پستی به شکل حضوری و مجازی برای سنین ۶ تا ۱۸ سال خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی ارایه می‌کند.

حضور سرپرست اداره کل کانون استان در برنامه رادیو و تلویزیونی «رادیو ساعتی»

وی حضور تریلی تئاتر کانون در استان را از شاخص‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری در گرامیداشت هفته ملی کودک عنوان کرده و افزود: تماشاخانه سیار کانون از ۲۲ مهرماه با حضور در هفت شهر استان و اجرای هشت برنامه به مدت چهار روز در خدمت کودکان، نوجوانان و خانواده‌های محترم خواهد بود.

ملک‌زاده فرد بابیان اینکه اعضای کانون در دو بخش فعالیت‌های عمومی و کارگاه‌های تخصصی خدمات دلخواه خود را دریافت می‌کنند، کسب عناوین مختلف در عرصه بین‌المللی و کشوری را حاصل فعالیت مستمر اعضا در مراکز کانون دانسته و از دیدار اعضای موفق و نام‌آور با استاندار اردبیل در این هفته خبر داد.

وی ادامه داد: در راستای خدمت‌رسانی به کودکان ساکن در مناطق کم برخوردار با شرکت مربیان کانون در قالب برنامه‌های امداد فرهنگی فعالیت‌های مختلفی اجراشده و همچنین با حضور در مراکز درمانی نیز از کودکان بیمار عیادت و دلجویی خواهد شد.

گفتنی است بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری هفته ملی کودک، ۱۶ مهر به‌عنوان روز کودک، صلح، بازی و نشاط، ۱۷ مهر روز کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، ‌امنیت و سلامت، ۱۸ مهر روز کودک، رسانه، فناوری‌های نوین، ۱۹ مهر روز کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی، ۲۰ مهر روز کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری، ۲۱ مهر روز کودک، محیط‌زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و ۲۲ مهر با عنوان روز کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =