کودکان معنی زندگی‌اند، حالشان باید پیوسته خوب باشد

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: کودکان می‌توانند به زندگی خانواده‌ها معنی ببخشند؛ بنابراین باید حال آن‌ها پیوسته خوب باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی امیری در حاشیه رویداد «هفته ملی کودک» با اشاره به شعار این هفته «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» گفت: انتخاب این شعار بسیار هوشمندانه بوده است و نشان از خوش سلیقگی انتخاب‌کنندگان آن دارد. ما، در جامعه به کودکانی نیاز داریم که پر نشاط باشند. حضور کودکان در خانواده و جامعه باید بیش از پیش احساس شود چراکه جامعه با حضور کودکان معنی می‌شود و رنگ خوش زندگی به خود می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کودکان می‌توانند حال خوش زندگی را، با شور و نشاطی که در درون‌شان وجود دارد، به جامعه منتقل کنند؛ البته باید همه کودکان، در همه سطوح و در همه سنی مورد توجه قرار بگیرند و به نیازهای آنان پاسخ‌های مناسبی داده شود. متاسفانه در مقطع نوجوانی کار زیادی انجام نشده است. نوجوانان ما اغلب در کنار کودکان و یا جوانان حذف می‌شوند و برنامه خاصی برای آن‌ها دیده نشده است؛ که به‌جاست به این موضوع نیز توجه شود.

کودکان معنی زندگی‌اند، حالشان باید پیوسته خوب باشد

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با بیان این که آمارهای رسمی حکایت از این دارد که کشور ما به سرعت به سمت سالمندی و «بحران جمعیت» پیش می‌رود و تبعات این موضوع زیاد است، افزود: خیلی از مردم موضوع اقتصاد را با افزایش جمعیت پیوند می‌زنند، در حالی‌که اگر به بعد خانوار در مناطق شمال و جنوب شهر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اتفاقا نرخ فرزندآوری در مناطق جنوبی بیشتر از مناطق شمالی است و ما باید از آموزه‌های دینی در درجه نخست و نگاه کارشناسانه نسبت به فرزندآوری بهره بگیریم.

کودکان معنی زندگی‌اند، حالشان باید پیوسته خوب باشد

امیری بر لزوم فرهنگ‌سازی و همکاری سازمان‌های فرهنگی برای آگاه‌سازی خانواده‌ها در این زمینه تاکید کرد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =