بچه‌ها را، خیلی زود وارد دنیای بزرگسالی نکنید

خالق کتاب «پسته‌های بانمک» از متولیان امور خواست بچه‌ها را، خیلی زود وارد دنیای بزرگسالی نکنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طیبه شامانی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان گفت: نباید بچه‌ها را، خیلی زود وارد دنیای بزرگسالان کرد. کودکانی که کودکی نکرده‌اند، در بزرگسالی نمی‌توانند افراد موفقی در جامعه خود باشند؛ چون احساسات‌شان در دوران کودکی سرکوب شده است.

این شاعر با تاکید بر اینکه چنین فردی در آینده به شکل نامعقولی احساسات خود را، بروز خواهد داد، تصریح کرد: بچه‌ها (به طور عام) معصوم‌ترین و بیگناه‌ترین موجودات هستند؛ مثل غنچه‌های گل یا برگ‌های کوچکی که برای رشد و نمو به خود، نیازمند مراقبت بیشتری هستند. باید آرامش آنها را از هر جهت تامین کرد و این مسئولیتی است که در درجه اول خانواده‌ها و در مرحله بعد جامعه عهده‌دار آن است.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تاکید کرد: کودکان نیازمندند که صلح و آرامش را در نوشته‌ها و رفتار بزرگترها احساس کنند. مهمترین نیاز بچه‌ها در هر زمانی، تامین شادی و آرامش آنهاست. این مهم در درجه اول از سوی خانواده‌ها و در مرحله بعد جامعه شکل می‌گیرد.

بچه‌ها را، خیلی زود وارد دنیای بزرگسالی نکنید

وی با تاکید بر این‌که لازم است بچه‌ها از اتفاق‌های ناخوشایند به دور باشند؛ گفت: بچه‌ها در هر مکانی و در هر زمانی، نیازمند آرامش‌اند و باید متناسب با سن‌شان با آنان حرف زد و از تولیدات فرهنگی مناسب سن‌شان برای برقراری ارتباط با آنان استفاده کرد و نباید بچه‌ها را، به زور وارد دنیای بزرگسالی کنیم.

طیبه شامانی تاکید کرد: بچه‌ها باید در هر جایی که هستند، شادی‌شان تامین شود. از آنجا که در حال حاضر بسیاری از بچه‌ها ناگزیرند بخشی از زمان خود را، در مراکز پیش‌دبستانی به سر ببرند؛ مربیان آن‌ها مسئولیت بزرگی را در تامین این نیاز روحی و روانی کودکان برعهده دارند.

در روزهای هفته ملی کودک برخی از خالقان ادبیات کودک و نوجوان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در غرفه انتشارات کانون با کودکان و نوجوانان دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =