کانون، خانه همه تولیدکنندگان و فعالان کودک است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی فعالان این عرصه، کانون را، خانه‌ای برای همه تولیدکنندگان و فعالان حوزه کودک و نوجوان توصیف کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در «نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه کودک با موضوع کودک و رسانه» تاکید کرد: کانون خانه‌ای برای همه تولیدکنندگان و فعالان عرصه کودکان و نوجوانان است و ما امیدواریم با هم‌افزایی و همدلی با صدا و سیما به‌ویژه شبکه‌های نهال، پویا، امید و گروه‌های کودک دیگر شبکه‌ها بتوانیم تولیدات فاخری را، تقدیم کودکان کنیم.

وی تصریح کرد: این‌که بزرگسالان درصددند تا با نظارت خود، کارها را، به کودکان واگذار کنند؛ موضوعی ارزشمند است که در بحث‌های تربیتی جایگاه مهمی دارد.

کانون، خانه همه تولیدکنندگان و فعالان کودک است

مدیرعامل کانون، در این برنامه که بخشی از آن به راه‌اندازی «باشگاه نهال» اختصاص داشت؛ گفت: «هفته ملی کودک» بهانه‌ای برای یادآوری مسئولان، خانواده‌ها، مردم و جامعه است تا کودکان را، جدی‌تر تلقی کنند. مسایل اخیر نشان می‌دهد که ما، باید نگاه‌مان به سمت کودکان و نوجوانان بیشتر شود و با سرمایه‌گذاری خوب در این حوزه، بتوانیم آینده درخشانی را، برای کشور رقم زنیم.

علامتی افزود: کانون به عنوان یکی از مراکز مهم و اثرگذار در حوزه پرورش ذوقی و فکری کودکان و نوجوانان، در کنار شبکه‌های نهال، پویا و امید است و ما، امیدواریم با هم‌افزایی که در این زمینه انجام می‌شود، بتوانیم گام‌های بلندی در این حوزه برداریم.

وی با اشاره به جشنواره‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون را، بستری مهم جهت استعدادیابی این گروه سنی دانست و گفت: ما می‌توانیم این استعدادهای درخشان را، در اختیار رسانه ملی قرار دهیم تا بیشتر دیده شوند. در همکاری با شبکه‌های کودک، امروز چتری برای همه کودکان باز شده است و امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده خوبی داشته باشیم.

کانون، خانه همه تولیدکنندگان و فعالان کودک است

 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه که با حضور بخشی از فعالان عرصه تولیدات تلویزیونی همراه بود، فیلم «قطار کودکی» و نیز ۱۰ کتاب - فیلم برگرفته از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به «محمد صادق باطنی»- مدیر شبکه کودک- رسانه ملی تقدیم کرد.

در «نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه کودک» برخی از فعالان این عرصه به تشریح دغدغه‌های خود پرداختند؛ لزوم استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات پیشکسوتان عرصه کودکان، برندسازی شخصیت‌های انیمیشن‌های تولیدی، توجه به تولیدات عروسکی و رفع دغدغه‌های آنان، در کنار لزوم توجه بیشتر به دکوراسیون شبکه کودک، ارتباط‌گیری وسیع با نخبگان نونهال این عرصه و ...برخی از مباحثی بود که در این هم اندیشی مطرح شد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک ضمن پاسخگویی به دغدغه کارشناسان و مسئولانه این حوزه گفت: تلویزیون؛ یعنی برند. ما بلد نیستیم از آدم‌ها و کاراکترهای خود حفاظت کنیم. بسیاری از این شخصیت‌ها مثل شخصیت «ململ» قابلیت تبدیل‌شدن به فیلم سینمایی و یا ساخت سریال دارند.

کانون، خانه همه تولیدکنندگان و فعالان کودک است

مدیر شبکه کودک تاکید کرد: پاییزه امسال آخرین فصل از استیج «ململ» است و به‌زودی این شخصیت تلویزیونی در، جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد. البته باید این شخصیت به‌صورت زنده و پویا عمل کند.

این نشست هم‌افزایی که صبح پنج‌شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، دو ساعت به‌طول انجامید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =