جشنواره‌ی قصه‌گویی استانی «البرز قوی» در کرج

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز جشنواره‌ی قصه گویی طرح بزرگ فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، اقتصادی، رسانه‌ای و خدمت رسانی «البرز قوی» را در گستره‌ی استان البرز اجرا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مهری فلاح، سرپرست این اداره کل ضمن اعلام این خبر افزود  با توجه به دستور استاندار محترم استان در خصوص اهمیت ولزوم اشاعه نشاط اجتماعی در بین آحاد مردم خصوصا جوانان از طریق طرح اجرایی جشنواره بزرگ «البرز قوی» و دستور ایشان مبنی بر  هم افزایی ادارات به منظور اجرای  این طرح، متناسب با فعالیت‌های دستگاه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به تازگی مرحله‌ی استانی بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی را پشت سر گذاشته بود، اجرای این طرح را در قالب جشنواره‌ی قصه‌گویی بر عهده گرفت.

این مقام مسؤول ادامه داد این جشنواره در سه سطح نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال، زنان و مردان و پدر بزرگ، مادربزرگ‌ها، برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

سرپرست کانون البرز اضافه کرد هدف اصلی این جشنواره علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین هم استانی های عزیز، توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی است و قصد داریم با برگزاری این برنامه، فرصتی را فراهم کنیم تا ظرفیت‌های استان در این خصوص را شناسایی کرده و برغنای جشنواره‌های قصه‌گویی کانون بیش از پیش بیفزاییم.

ایشان همچنین به برخی از محورهای موضوعی جشنواره هم اشاره کرد و گفت امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم ها، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ایران ما، ادبیات عامه، ایثار و از خود گذشتگی، محورهای موضوعی جشنواره هستند؛ هم چنین علاقه‌مندان می توانند با موضوع آزاد نیز قصه‌گویی کنند.

فلاح هم چنین ادامه داد علاقه‌مندان واجد شرایط جهت حضور در جشنواره باید ایتدا از طریق نشانی اینترنتی alborz.kpf.ir/fest  ضمن تکمیل فرم ثبت نام، قصه‌های خود را  در قالب ویدیو و مدت زمان ۸ تا ۲۰ دقیقه، ارسال کنند.

پس از مهلت تعیین شده (۱۴ آبان تا پایان آذر ماه سال جاری)، پایش اولیه‌ی قصه‌ها آغاز شده و پایان هفته‌ی اول دی ماه، راه یافتگان به جشنواره ی صحنه‌ای مشخص خواهند شد و بالاخره روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ در ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)، جشنواره‌ی استانی به صورت صحنه‌ای در باشگاه میلاد کرج برگزار خواهد شد .

سرپرست کانون در پایان گفت اداره کل امور اجتماعی استانداری،صدا و سیمای البرز،  نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، شهرداری کرج، سازمان سیما و منظر شهرداری، حوزه هنری، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) و کانون بازنشستگان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را در اجرای این برنامه همراهی خواهند کرد .

علاقه‌مندان جهت مطالعه شیوه نامه تکمیلی ، ثبت نام و ارسال  اثر به نشانی زیر مراجعه کنند .

alborz.kpf.ir/fest 

همچنین نماینده انجمن قصه‌گویی کانون استان با شماره تماس ۰۲۶۳۴۵۷۳۲۴۴ همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۵، پاسخگوی سوالات علاقه مندان خواهد بود .

جشنواره‌ی قصه‌گویی استانی «البرز قوی در ایران کوچک»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =