کد خبر: 320176
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
سفیران قصه‌گویی مهمان مدارس اصفهان شدند

قصه‌گویان شرکت‌کننده در مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهمان مدارس اصفهان شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طی روزهای برگزاری جشنواره‌ منطقه‌ای قصه‌گویی که از بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم آبان‌ ۱۴۰۱ به میزبانی اصفهان برگزار شد، روزانه تعدادی از قصه‌گویان در بخش جنبی به مدارس، فرهنگسراها و کتابخانه‌های کودک و نوجوان اعزام و به اجرای قصه‌گویی برای مخاطبان کودک و نوجوان پرداختند.

براساس این گزارش، حنانه مطلبی قصه‌گوی نوجوان در بخش آیینی و فهیمه حبیبی قصه‌گوی بخش آزاد به مدارس سطح شهر اصفهان رفتند.

هم‌چنین مینا عسگری از کردستان با قصه‌ی گرگ آوازخوان، طاهره اصفهانی قصه‌گوی بخش آیینی با قصه‌ی ایران‌دخت و رحمت غلامی از کرمانشاه با قصه‌ی آرزوی هتاو در مدرسه‌ی شاهد اندرزگو مهمان بچه‌ها شدند.

بیتا کیانی‌پور از استان مرکزی، سپیده فدایی از استان کردستان و فهیمه سلیمانی از قم نیز در مدرسه‌ استثنایی شفق برای دانش‌آموزان با شرایط ویژه با زبان اشاره قصه گفتند.

برنامه قصه‌گویی در مدارس از جمله برنامه‌های جشنواره قصه‌گویی است که در استان‌های میزبان رقابت‌های منطقه‌ای اجرا می‌شود.

سفیران قصه‌گویی مهمان مدارس اصفهان شدند

جشنواره‌ قصه‌گویی فرصتی برای معرفی تخصص و توانمندی‌های کانون است

فروهر معدنی داور بخش منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی به میزبانی اصفهان درباره ارزیابی این دوره از جشنواره گفت: سطح جشنواره بعد از دو سال کرونایی و حضور همکاران روی صحنه‌ قصه‌گویی خیلی ارزشمند است. خوشبختانه شاهد رشد خیلی خوبی بودیم البته شاید برای قضاوت زود باشد اما به طورکلی سطح جشنواره را خوب می‌بینم.

وی افزود: به نظر من توسعه و ترویج قصه‌گویی با توجه به این که فضای خوبی را ایجاد می‌کند و مربیان ما در کتاب‌خانه‌ها برای بچه‌ها قصه می‌گویند، باید نظر والدین، مسئولان و اولیای تربیتی را نیز به‌عنوان یک فعالیت و ابزار مهم تربیتی جلب کنند.

معدنی اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصت خوبی است برای کانون که تخصص و توانمندی‌هایش را به جامعه معرفی و توجه مسئولان و مربیان، خصوصا پدران و مادران را به این فعالیت مهم جلب کند و برای همه‌ آن‌هایی که قصه دوست دارند یک کارگاه آموزشی بسیار خوب باشد.

داور بخش منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی با اشاره به ویژگی‌های یک قصه‌گوی خوب بیان کرد: به نظر من قصه‌گو باید قصه را از آن خودش کند. در گام اول باید قصه‌ خوبی انتخاب کند، شناخت خوبی از توانمندیش داشته باشد و پس از تکرار و تمرین‌های بسیار، آن قصه را درونی کند و این یکی از مهمترین ویژگی‌های یک قصه‌گو است.

معدنی تصریح کرد: توجه ویژه به بخش زبان اشاره اتفاق خوبی است و خوشبختانه در همه‌ مناطق به این بخش توجه شده است. نکته‌ای که احساس می‌کنم باید به آن توجه ویژه شود انگیزه‌بخشی است. به‌نظرم یک جاهایی برای اینکه انگیزه‌ مربیان کانون تقویت شود به‌ویژه بعد از اتفاق‌هایی که در این دو سال کرونایی بود، پیشنهاد می‌کنم سهمیه‌ مربیان کانون را از بخش آزاد جدا کنند تا مربیان انگیزه‌ بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم مربیان کانون گاهی کمتر رغبت دارند در جشنواره شرکت داشته باشند و این در دراز مدت می‌تواند آسیب‌زا باشد و این زنگ خطر را مسئولان و عوامل برگزارکننده باید احساس کنند.

فروهر معدنی در پایان خطاب به قصه‌گویان گفت: خیلی قصه بخوانند و قصه بگویند و باور داشته باشند که تک‌تک آن‌ها بهترین قصه‌گو هستند و برای اینکه خوب قصه بگویند باید خوب ببینند و خوب بشنوند و با کودکان و نوجوانان با صداقت صحبت کنند.

جشنواره‌های منطقه‌ای قصه‌گویی از ۲۲ آبان آغاز شده است و تا روز ۳ آذر ۱۴۰۱ ادامه دارد.

مرحله پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا در استان یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =