دیدار سرپرست کانون و نماینده کرج در مجلس شواری اسلامی

مهری فلاح، سرپرست کانون البرزو علیرضا عباسی نماینده کرج در مجلس شواری اسلامی به منظور معرفی فعالیت‌های کانون و توسعه مراکز با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز روز پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱، ضمن حضور در دفتر کار علیرضا عباسی، نماینده کرج در مجلس شواری اسلامی با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

فلاح در این دیدار به معرفی فعالیت‌ها و عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز به ویژه در سال جاری  پرداخته و از تمرکز کانون بر ارتقای فعالیت‌ها و توجه به تمام مناطق به ویژه مخاطبان در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی و مشارکت با قرارگاه اجتماعی استان  سخن گفت.

این مقام مسؤول در ادامه به مهم ترین فعالیت‌های این اداره کل در سال جاری هم اشاره کرده و اجرای فعالیت‌های فرهنگی شایسته و درخور را از نیازمندی‌های اساسی جامعه‌ی امروز کودک و نوجوان دانست که باید بیش از پیش مورد توجه همه جانبه‌ی  مسؤولان قرار گیرد.  

سرپرست کانون البرز در بخشی از سخنانش ضمن تشریح برخی فعالیت‌های اصلی کانون در استان مانند جشنواره قصه‌گویی، فعالیت های هفته‌ی ملی کودک، جشنواره اسباب بازی، برگزاری نمایشگاه هنری کودکان البرز و فرآیند اجرای این برنامه در مناطق کم برخوردار و جمع آوری آثار نقاشی کودکان و نوجوانان، فعالیت‌های روز دانش آموز و هفته‌ی کتاب و با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در دوران کودکی و نوجوانی از نماینده کرج خواستند که در جهت ارتقای بودجه کانون و بهره‌مندی این نهاد از بودجه‌ی فرهنگی استان و شهر کرج همکاری لازم را داشته باشند واز توسعه‌ی مراکز ثابت و سیار این نهاد در جهت اعتلای خدمات فرهنگی اثرگذار آن حمایت کنند.

علی عباسی نماینده کرج در مجلس شواری اسلامی نیز پس از شنیدن سخنان و ملاحظه‌ی گزارش عملکرد مبسوط کانون، براستفاده از  ظرفیت مساجد و حوزه ها تاکید کردند که مهری فلاح در این خصوص نیز به تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌ی سیار پرداخته و گفت خوشبختانه از این ظرفیت‌ها برای اجرای برنامه‌های مقطعی بهره برده‌ایم ولیکن برای انجام فعالیت‌های دائمی و امکان عضویت بچه‌ها در کتابخانه‌ی سیار و ثبت کشوری آن نیازمند کد کتابخانه هستیم که مستلزم دارا بودن خودروی سیار است؛ همچنین مراکز ثابت نیز باید مستقل و دارای استانداردهای تعریف شده باشند.

فلاح در بخش پایانی سخنانش نیز با اشاره به داشتن تعامل با اکثر دستگاه‌های استان گفت متاسفانه این تعاملات  نتوانسته  کمبود مراکز کانون را طی قریب  ۱۰ سال که از استان شدن البرز می‌گذرد، جبران کند و امیدواریم مسؤولان چاره‌ای در این زمینه بیندیشند تا خدمات اثر بخش کانون به تعداد بیشتری از مخاطبان ارایه شود.

در پایان این جلسه مقرر شد مشکلات و موانع موجود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب مکاتبه‌ای تنظیم و به دفتر این نماینده مجلس اعلام شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =