کارگاه آموزش فنون قصه‌گویی ویژه معلمان و اولیای تربیتی در هشتگرد

کارگاه آموزشی «فنون قصه‌گویی» ویژه ی معلمان و اولیای تربیتی منطقه‌ی ساوجبلاغ در سالن امام علی(ع)، شهر هشتگرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، با توجه به برگزاری جشنواره‌ی استانی قصه گویی «ایران کوچک در البرز قوی» و در راستای آگاهی و توانمندسازی و افزایش مشارکت بخش کمی و کیفی هم استانی‌های گرامی این جشنواره،  حدود ۱۰۰ نفر از معلمان و اولیای تربیتی و والدین در این نشست آموزشی  که روز شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در فرهنگسرای امام علی ع شهرهشتگرد برگزار شد، شرکت کردند.

در این برنامه مریم فلاح نژاد،  مسؤول مرکز کانون در هشتگرد، که در طی دوره‌های مختلف جشنواره به ویزه در سال‌های اخیر موفقیت‌های قابل توجهی را در سطوح مختلف  جشنواره  در بخش نوجوانان کسب کرده،  به معرفی فعالیت‌ها و کتابخانه  کانون  هشتگرد جهت استفاده دانش آموزان از کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان با ۱۴۰۰۰ جلد کتاب مناسب و فعالیت‌های متنوع  فرهنگی  و هنری کانون از جمله قصه گویی پرداخت.

«طاهره گرمسیری»، مدرس دوره و  کارشناس فرهنگی پیشکسوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در سخنانی  آموزش اخلاقیات پسندیده به کودکان، آگاهی از اصول فرهنگی و ریشه‌های اعتقادی، افزایش مهارت‌های کلامی و شنیداری، افزایش قدرت تخیل، تصویرسازی و خلاقیت را  از جمله تأثیرات مثبت قصه‌گویی برای کودکان دانسته و گفت قصه‌گویی ابزاری برای تقویت حافظه، گسترده کردن محدوده فکری و گسترش دایره لغات و واژگان کودک و بهبود بخش توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران است و  به کودک کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری با مشکلات روبرو شده و راهکاری برای رفع آن بیابد.

کارگاه آموزش فنون قصه‌گویی ویژه معلمان و اولیای تربیتی در مرکز هشتگرد

گرمسیری در ادامه افزود امروزه وجود تکنولوژی‌های جدید، پیچیدگی‌ها و مشکلات زیاد در خانواده و جامعه موجب شده که هنر قصه‌گویی به نوعی به فراموشی سپرده شود، این در حالی است که قصه‌گویی سنتی است که از قدیم وجود داشته و والدین و اجداد ما همواره برای کودکان قصه می‌گفتند؛ از سوی دیگر قصه‌گویی برای کودکان موجب افزایش سطح هوش اجتماعی آنان شده و نقشی اساسی در شکل‌گیری شخصیت آنان و بهبود شرایط اجتماعی  دارد.

این مدرس در بخش دوم به صورت عملی به  آموزش فنون قصه‌گویی و تشریح  ده گام آموزرش این هنر پرداخت.

اجرای قصه گویی توسط «مهدیس اخلاقی» عضو برگزیده دور منطقه ای بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی از  مرکز با عنوان «لولوی آوازه خوان» از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

کارگاه آموزش فنون قصه‌گویی ویژه معلمان و اولیای تربیتی در مرکز هشتگرد

همچنین آموزگاران نیز در ادامه این کارگاه  نمونه قصه‌هایی را اجرا کرده و با نقاط قوت و ضعف اجرای خود آشنا شده و توضیحات لازم را از مدرس کارگاه دریافت کردند.

کارگاه آموزش فنون قصه‌گویی ویژه معلمان و اولیای تربیتی در مرکز هشتگرد

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، کانون مرکز هشتگرد، واحد فرهنگی سپاه مقاومت  ناحیه ساوجبلاغ ، امور زنان و جوانان اداره  آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ ،  اداره اجتماعی و امور بانوان فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ در اجرای این ویژه برنامه مشارکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =