کد خبر: 321118
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
بازدید 219
پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن است.

معاون فرهنگی کانون استان ایلام:پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن است.

  به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، ملوک هاشمی معاون فرهنگی کانون استان ایلام ضمن تبریک هفته ی پژوهش گفت: پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن است.

وی اجرای برنامه های پیش بینی شده هفته پژوهش را نقطه عطفی برای تقویت روحیه پرسشگری درمیان مربیان واعضاء دانست و تاکید کرد: اعضای مراکز امروز کانون، دنیایی متفاوت، پرسشگر و پویا دارند و ضروری است همکاران کانون استان به ویژه همکاران علاقه مند به حوزه های علمی و تحقیق و پژوهش، دانش خود را به روز کنند تا بتوانند پاسخگوی پرسش های اعضا در زمینه های مختلف باشند.

معاون فرهنگی کانون استان ضمن تقدیر از تلاش های این واحد در طول سال گفت: پژوهش، زمینه های پرسشگری را در میان مخاطبان تقویت می کند و واحد آموزش و پژوهش نقش مهمی در نهادینه کردن این ضرورت علمی در میان همکاران و مربیان و اعضا بر عهده دارد و خوشبختانه مربیان عزیز تلاش های کمی و کیفی موثری در این راستا از خود نشان داده اند.

وی گفت:هفته پژوهش، فرصت مناسبی برای تقدیر و سپاس از تلاش های همکاران این بخش است و امیدوارم همکاران بر جایگاه مهم پژوهش توجه ویژه داشته باشند و به این صحبت زیبای سقراط دقت داشته باشند که: زندگی بدون تحقیق و جستار ،ارزش زیستن ندارد.

هاشمی ضمن تاکید برمطالعه ی هدفمند مربیان و اعضا با تمرکز بر موضوعات بروز گفت: مطالعه ی هدفمند و کاربردی توسط مربیان نتایج مهمی در انجام اقدام پژوهی و کارهای پژوهشی با اعضای مراکز به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در زندگی انسان تصریح کرد: انسان همیشه و در طول تاریخ همیشه به دنبال کشف حقیقت و دانایی و خردمندی بوده و تحقیق و پژوهش به خوبی پاسخی به نیاز تاریخی انسان می دهد.

معاون فرهنگی کانون استان ایلام ضمن اشاره به تنوع برنامه های پیش بینی شده واحد کارشناسی آموزش و پژوهش بر انجام پژوهش با عنایت به نوع نیازها و ذائقه های نوجوانان، آسیب های فضای مجازی و توجه به ظرفیت های موجود بومی در استان ایلام و توجه و تمرکز مربیان علاقه مند به برنامه ریزی صحیح درخصوص توجه به مباحث تربیتی و هویتی نوجوانان در مراکز، تاکید نمودوگفت: امیدوارم همه ی ما بتوانیم درتمام مراحل زندگی ،کسب دانش ،انجام پژوهش و عمل به دانسته های مان را به بهترین شکل ممکن به اجرا درآوریم.

در این دیدار کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان ایلام، گزارشی از برنامه های پیش بینی شده این هفته در دو بخش کارشناسی و مراکز فرهنگی هنری استان، اقدامات انجام شده در طول سال، تشکیل آرشیو آثار مربیان و اعضا در قالب های مقاله، تحقیق، پژوهش، رساله، پایان نامه و... روزآمد کردن کتابخانه ی تخصصی این واحد و مراکز ثابت کانون استان با محوریت منابع پژوهشی و... ارائه نمود.

چهاردهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام از ۱۹ تا ۲۸ آذر ۱۴۰۱ با شعار«مساله‌شناسی کودک و نوجوان، افق روشن آینده» در تمام مراکز استان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =