کد خبر: 321203
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
بازدید 127
نشست هم اندیشی جهادتبیین درکانون استان ایلام برگزار شد

نشست هم اندیشی جهاد تبیین با حضور حاج آقا خیرعلی پورو مدیر کل، کارکنان ستاد ومراکز کانون ایلام برگزارشد

به گزارش روابط عمومی کانون استان ، نشست هم اندیشی جهاد تبیین با حضور حاج آقاخیرعلی پور ومدیرکل ،کارکنان ستادومراکز کانون ایلام برگزارشد. در این نشست خیرعلی پورابتدادر خصوص واژه جهاد وجهادگری فی سبیل االله وهمچنین درخصوص جهاد تبیین وروشنگری چنین بیان نمود: هدف دشمن دراین فتنه این است که بگوید فقط این جهان وجود دارد ونه معاد ونه آخرت .حضرت آقا می فرماید:حقایق رابا منطق قوی وسخن قوی وعقلانی کامل بیان کنیم باتوجه به فرمایش حضرت آقا حضورهمه مردم در جهاد تبیین واجب است وهمگی باید پای کاربیایند زیرا اهمیت فراوان دارد. 

وی افزود:از مصداق های جهاد تبیین اهل بیت وائمه هستند واقعه کربلا وروشنگریهای حضرت زینب سلام الله علیها وهمچنین حضرت سجاد که روشنگری کرد اما بیشترین تبیین را حضرت زینب ( س) انجام دادند همچنین امام خمینی نیز از جریاناتی که بایدبه گوش مردم می رسید روشنگری می کرد ومردم را آگاه می نمود. 

همچنین تصریح کرد : از الزامات جهاد تبیین می توان ایمان وتوکل وتحقیق در مسائل تا رسیدن به ایمان کامل در بیان مسائل وهمچنین به هنگام وبه موقع عمل کردن را نام برد. 

خیرعلی پور گفت: ازموضوعاتی که نیازمند به تبیین هست اصول اساسی انقلاب اسلامی و قوانینی که در این حکومت وجود دارد،اندیشه مقاومت، کمک به جبهه های مقاومت ودستاوردهای انقلاب وپیشرفت های انقلاب اسلامی وباور به امید به آینده را می توان نام برد.زیرا هدف دشمن ایجاد ناامیدی در دل جوانان است.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آقافرمودند وظیفه ما وریشه ای ترین جهاد این است که امید در دلها ایجاد کنیم ودر جهاد تببین وظیفه ما گفتگوی چهره به چهره و تشکیل حلقه های معرفتی و دورهمی هایی به این شکل جهت بیان مباحث برگزار شود که شبهات رفع شود وتولید محتوا داشته باشیم برای پاسخ به شبهات مجازی با جستجو کردن ودیگر مواردی که نیاز به روشنگری دارد. 

در پایان این نشست جلسه پرسش وپاسخ برگزارشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =