صیانت و مشاوره، کارکرد اصلی حراست در کانون است

 روح‌اله عباسی نژاد، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در نشست صمیمانه با همکاران البرز، بر صیانت و مشاوره به عنوان اصلی‌ترین کار ویژه‌های حراست در کانون تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، ایشان با اشاره به این مهم به تبیین رویکرد و دیدگاه حراست در مدیریت جدید این مجموعه پرداخته و گفت اگرچه پیشگیری و اقدام به موقع در کارکردهای حراست ذکر شده است اما اولویت های ما تاکید بر رویکرد تعاملی، همراه، صیانتی و کمک به آرامش مجموعه است و ادامه داد ما در اصول اصلی مانند مبانی دین، اعتقادات و مبانی ارزشی نظام با کسی تعارف نداریم؛ اما ترجیح در فرعیات این است که اشکالات و ایرادات و مسائل کوچک، تنها با نقش مشاوره دلسوزانه و توصیه های خیرخواهانه همکاران در همان سطح مقدماتی  و البته با حفظ شأن و آبروی افراد حل شود، نگاه اصلاحی و هدایتی باشد که این نوع  نگاه در  واقع، فلسفه‌ی ذاتی قیام سیدالشهدا(ع) و فلسفه‌ی بعثت انبیا هم هست و اوج آن در نام نهادن پیامبر ما به عنوان پیامبر مهربانی و اخلاق تجلی پیدا کرده است.

ایشان در ادامه  با اشاره به جایگاه حراست و نقش این مجموعه در پیشبرد سازمان  گفت باید مسؤولان حراست در هر استان در اجرای تمام فعالیت‌های رسمی و مصوب، دوش به دوش همکاران باشند چرا که تنها با این شیوه تعاملی است که می‌شود احساس امنیت خاطر و آرامش را در همکاران تثبیت کرد.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به روحیه‌ی دغدغه‌مند، دلسوزانه و فرهنگی مسؤول حراست کانون البرز گفت مسؤولان حراست در استان‌ها در حل مسئله با تعامل و نگاه صیانتی، آتش به اختیار هستند و  در موارد ضروری هم باید با ستاد خود مشورت داشته باشند.

کانون از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و از این بابت خودکفاست و باید  از این ظرفیت بیش از پیش در مسیر تعالی فعالیت ها استفاده کنید.

عباسی نژاد در بخشی از سخنانش به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کانون به ویژه اجرای فعالیت‌ها با روحیه و باور و توجه بیشتر به کار و فعالیت و اثر بخشی اشاره کرده و افزود، داشتن محتوای غنی مکتوب و شفاهی در حوزه‌ی کتاب های کانون و قصه‌گویی از مواردی بود که مورد توجه قرار گرفت.

مدیر حراست کانون ضمن طرح دیدگاه‌های ارزشی و جهادی مدیر عامل محترم و تلاش ایشان در جهت معرفی واقعی کانون و اعتلای جایگاه آن اظهار داشت همه ما مکلف به حمایت از این رویکرد و باور هستیم. وی همچنین به اقدامات خوب میدانی انجام شده در استان البرز و برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های استانی و حضور سفیران فرهنگی کانون در مناطق کم برخوردار به عنوان یک نقطه قوت اشاره کرد و افزود با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی)، کرج به جهت تنوع قومیت به نام «ایران کوچک» نامیده شده که باید این مهم را به دید فرصتی نگاه کرد و با تفکر خلاقانه و با تلفیق مناسبی از مجاورت و آراستگی سلایق، به محصول و برونداد خوب فرهنگی رساند و حتما در حوزه‌ی کودک و نوجوان نیازمند این تفکر خلاق هستیم.

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز نیز ضمن ابراز خرسندی از نگاه صیانتی و تعاملی در حراست کانون گفت باید تمامی همکاران در کنار حراست احساس آرامش کنند و امیدواریم این مهم محقق شود.

این مقام مسؤول در ادامه به برخی از فعالیت‌های در دست اجرا مانند برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی البرز قوی، طرح کتاب، دانایی، توانایی در مدارس و تاثیرات آن در تعامل با دیگر سازمان‌ها پرداخت.

در بخش سوم نیز کارشناسان و همکاران مرکز شماره ۳ کانون کرج، به نوبت نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نشست و رویکردهای حراست و مجموعه فعالیت‌های استان را مطرح کردند.

صیانت و مشاوره، کارکرد اصلی حراست در کانون است

تشکر همکاران از مدیریت مجموعه و  تلاش ایشان در جهت ایجاد وفاق و همدلی و شناساندن کانون در گستره البرز،  قدردانی همکاران از مسؤول حراست کانون استان و روحیه‌ی تعاملی ایشان،  ضرورت توجه به امنیت فضای سایبری، رشد امتیازی بسیار خوب در حوزه‌ی ارزیابی عملکرد و ارتقای جایگاه کانون البرز در استان، توجه به توانمندی های داخلی، توجه به نیازمندی‌ها، خدمت رسانی کانون به ۱۲ منطقه کم برخوردار استان و اجرای ۳۶ ویژه برنامه در این مناطق و بیان دغدغه‌ها و مشکلات همکاران در حوزه های مالی و عمرانی از اهم موضوعاتی بود که در این نشست ویژه که صبح روز چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در اتاق جلسات کانون البرز، برگزار شد،  مطرح شد.

لازم به توضیح است  قبل از برگزاری این نشست صمیمانه  مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی مجید آرایی معاون دفتر مرکزی حراست  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهری فلاح، سرپرست کانون البرز از بخش‌های ستادی و مرکز شماره ۳ کانون کرج، بازدید کردند.

صیانت و مشاوره، کارکرد اصلی حراست در کانون است

صیانت و مشاوره، کارکرد اصلی حراست در کانون است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =